Dersin Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U+L (saat/hafta) | Türü (Z / S) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Film Ses Tasarımı | FTV 506 | Bahar | 03+00+00 | Seçmeli | 3 | 7.5 |
Akademik Birim: | Sinema ve Televizyon |
Öğrenim Türü: | Örgün eğitim |
Ön Koşullar | Yok |
Öğrenim Dili: | Türkçe |
Dersin Düzeyi: | Yüksek Lisans |
Dersin Koordinatörü: | Defne TÜZÜN |
Dersin Amacı: | Bu ders, öğrencilerin ilgi alanları doğrultusunda ses üretme kabiliyetlerini geliştirmek için sağlam bir zemin oluşturmayı amaçlamaktadır: Dersin hedefleri: 1. Öğrencilere ses kaydı, kurgusu ve tasarımı için kullanılan ekipmanlar ve yöntemlere dair eleştirel ve pratik bir bakış kazandırmak 2. Sesin kaydı, yaratımı, kurgusu ve manipülasyonu üzerine pratik ve yaratıcı yaklaşımlar geliştirmek 3. Sesle üretilen bilgi ve ses tasarımı konularının güncel estetik ve sosyal bağlamlarını tartışmaktır. |
Dersin İçeriği: | Dönem boyunca, sesi duyma, dinleme, kayıt etme, analiz ve manipüle etme konularının teknik ve estetik yönleri ele alınacaktır. Görsel İletişim ve film yapımı alanları göz önüne alınarak, ses üretimine dair pratik yetilerin kazandırılması için önemli kuramlar analiz edilecektir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | Ders Anlatımlı, Ödevler, Projeler |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse Giriş | Yok |
2 | Temel Kayıt Teknolojileri: Ortam | Haftalık okuma parçasının okunması ve önerilen websitesi/blogların izlenmesi ve dinlenmesi |
3 | Temel Kayıt Teknolojileri: Gündelik Hayat Nesneleri | Haftalık okuma parçasının okunması ve önerilen websitesi/blogların izlenmesi ve dinlenmesi |
4 | Sesin Fiziksel Özellikleri, Pitch ve Frekans | Haftalık okuma parçasının okunması ve önerilen websitesi/blogların izlenmesi ve dinlenmesi |
5 | İç Mekan ve Diyalog Kaydı | Haftalık okuma parçasının okunması ve önerilen websitesi/blogların izlenmesi ve dinlenmesi |
6 | Ortam ve Sahada Ses Kaydı | Haftalık okuma parçasının okunması ve önerilen websitesi/blogların izlenmesi ve dinlenmesi |
7 | Kayıt Teknolojileri: Boom ve Shotgun | Haftalık okuma parçasının okunması ve önerilen websitesi/blogların izlenmesi ve dinlenmesi |
8 | Kayıt Teknolojileri: Yaka Mikrofonları | Haftalık okuma parçasının okunması ve önerilen websitesi/blogların izlenmesi ve dinlenmesi |
9 | Adobe Audition'da Kurgu | Haftalık okuma parçasının okunması ve önerilen websitesi/blogların izlenmesi ve dinlenmesi |
10 | Foley Kaydı | Haftalık okuma parçasının okunması ve önerilen websitesi/blogların izlenmesi ve dinlenmesi |
11 | Final Proje Değerlendirmesi 1 | Haftalık okuma parçasının okunması ve önerilen websitesi/blogların izlenmesi ve dinlenmesi |
12 | Final Proje Değerlendirmesi 2 | Final Projelerine Hazırlanma, Değerlendirme, Soru Cevap |
13 | Final Proje Değerlendirmesi 3 | Final Projelerine Hazırlanma, Değerlendirme, Soru Cevap |
14 | Final Proje Değerlendirmesi 4 | Final Projelerine Hazırlanma, Değerlendirme, Soru Cevap |
Sound for Film and Television (Thomlinson Holman) (2002-2010): Sound for film and television, Focal Press of Butterworth-Heinemann, Woburn [1] Altman, Rick (1992): Sound Theory, Sound Practice, New York, Routledge [2] Balazs, B. (1985). Theory of the film: Sound. In E. Weis & J. Belton (Eds.), Film sound: Theory and practice. New York, Columbia University Press, S.182 [3] Chion, Michel (1994): AudioVision, New York, Columbia University Press [4] Chueng, P. and Marsden, P. (2002): Designing auditory spaces to support the sense of place: the role of expectation, in CSCW [5] Flückiger, Barbara (2001): Sound Design. Die virtuelle Klangwelt des Films, Schüren Presse, Marb [6] Kenny, Tom (1999): Sound for Picture: The Art of Sound Design in Film and Television, Hal Leonard Publ. Corp. [7] LoBrutto, Vincent (1994): Sound-on-Film: Interviews with Creators of Film Sound, Westport, CT, Praeger Publishers [8] Storms, R. and Zyda, M. (2000), Interactions in perceived quality of auditory-visual display, Presence, vol. 9, no. 6, S. 557–580 [9] Turner P, McGregor I, Turner S, and Carroll F. (2003): Evaluating soundscapes as a means to create a sense of presence, in Proc. ICAD, |
Ders videoları, notları ve ses örnekleri |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
---|---|---|
Katılım | 14 | 20 |
Ödev | 11 | 40 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Total: | 26 | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Ödev | 11 | 8 | 88 |
Final Sınavı | 1 | 57.5 | 57.5 |
Toplam İş Yükü (saat): | 187.5 |
# | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 |
OC1 | |||||||||
OC2 | |||||||||
OC3 | |||||||||
OC4 |