DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Kurgu FTV 507 Güz-Bahar 03+00+00 Seçmeli 3 7.5
Akademik Birim: Sinema ve Televizyon
Öğrenim Türü: Örgün eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: Türkçe
Dersin Düzeyi: Yüksek Lisans
Dersin Koordinatörü: Defne TÜZÜN
Dersin Amacı: 1. Öğrencileri sinemada kurgu tarihi ve kurgu kuramları ile tanıştırmak.
2. Öğrencilere film ve video projelerinde kendi fikirlerini üretebilmeleri için danışmanlık sağlamak.
3. Öğrencilere kurgu programını kullanabilecekleri temel uygulama becerilerini vermek.
4. Öğrencilerin ham görüntüleri kurgulayarak kendi kurgu kararlarını verebilmeleri için pratik yapmalarını sağlamak.
5. Ders içi egzersizler sırasında öğrencilere kurgunun işlevlerini anlayabilmeleri için birebir danışmanlık sağlamak.

Dersin İçeriği: Bu ders öğrencilere kurgu sanatı ve tekniğini anlatmak için kuramsal, tarihsel ve sanatsal tartışmalarla beraber bilgisayar yazılımı ile gerçekleştirilecek pratik egzersizleri içerir. Öğrenciler sınıfta Adobe Premiere Pro programı ile çalışırken bir yandan da gösterilen film sahneleri aracılığıyla kurgunun ritm, duygu, ses, renk, zaman ve mekanı nasıl etkilediğini çözümlerler. Ders sonunda öğrencilerin bilgisayar yazılımını temel seviyede kullanabilir olması ve kurgu seçimlerinin nasıl, neden ve ne zaman yapıldığna dair eleştirel bir bakışa sahip olması beklenir.

Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Kurgu tarihi ve kuramı hakkında bilgi sahibi olurlar.
  • 2- Kurgu kararlarının arkasındaki işlevleri anlama yetisine sahip olurlar.
  • 3- Ham görüntüyü bilgisayar yazılımında bir sahneye dönüştürme yetisine sahip olurlar.
  • 4- Filmlerin ve yönetmenlerin tekrar eden kurgu prensiplerini eleştirel bir şekilde değerlendirme yetisine sahip olurlar.
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Seminerler ve uygulama


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Dersin tanıtımı ve kurguya giriş Yok
2 Bilgisayar yazılımının arayüzüne giriş Metinlerin okunması
3 Kurgu tarihi Metinlerin okunması
4 Kurgunun sahnedeki anlama katkısı & Medya dosyalarının kaydedilip organize edilmesi Metinlerin okunması
5 Video kurgusunun temelleri Metinlerin okunması ve uygulama
6 Devamlılık kurgusu & Medya dosyaları ile çalışma Metinlerin okunması ve uygulama
7 Aksiyon sahnelerinin kesimi & İleri kurgu teknikleri Metinlerin okunması ve uygulama
8 Diyalog sahnelerinin kesimi & İleri kurgu teknikleri Metinlerin okunması ve uygulama
9 Ara sınav Ders notlarının çalışılması
10 Alternatif hikaye anlatım teknikleri Metinlerin okunması
11 İleri kurgu teknikleri Uygulama
12 Video efektleri ve renk düzeltme Uygulama
13 Compositing Uygulama
14 Jenerikler & Medya paylaşımı Uygulama


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Walter Murch. In the Blink of an Eye: A Perspective on Film Editing. Los Angeles: Silman-James Press, 1992.
Karel Reisz. The Technique of Film Editing. Boston: Focal Press, 1968.
Dancyger, Ken. The Technique of Film and Video Editing. Boston: Focal Press, 2007.
Adobe Creative Team. Adobe Premiere Pro CS6 Classroom in a Book. San Jose: Adobe Press, 2013.



DİĞER KAYNAKLAR

Kurgu üstüne çevrimiçi eğitici videolar. Deneme-videolar. Ham, kurgulanmamış görüntüler.


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 14 10
Laboratuvar - -
Uygulama 5 15
Arazi Çalışması - -
Proje - -
Ödev - -
Sunum/Jüri - -
Derse Özgü Staj - -
Diğer Uygulamalar (seminer, stüdyo kritiği, workshop vb.) 5 10
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler (okuma, bireysel çalışma vb.) - -
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar 1 25
Final Sınavı 1 40
Total: 26 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Laboratuvar000
Uygulama5525
Arazi Çalışması000
Proje000
Ödev000
Sunum/Jüriye Hazırlık000
Derse Özgü Staj000
Diğer Uygulamalara Hazırlık5525
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler13226
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar13030
Final Sınavı139.539.5
Toplam İş Yükü (saat):187.5


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10
OC1 3 2   1            
OC2 3 3             3 2
OC3 3 2 2           2  
OC4 2       1 1