Akademik Birim: |
Sinema ve Televizyon |
Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
Türkçe |
Dersin Düzeyi: |
Yüksek Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
Defne TÜZÜN |
Dersin Amacı: |
1) TV reklamlarındaki hikâye anlatımının özelliklerini tanıtmak
2) Reklam yönetmenliğindeki farklı stil ve trendlere dair bir kavrayış sunmak
3) Öğrencilerin reklam yapım tekniklerini işlevselleştirip uygulamasını sağlamak |
Dersin İçeriği: |
Bu ders, pre-prodüksiyondan post-prodüksiyon aşamasına kadar, reklam yapımına dair derinlikli bir bakış sunmaktadır. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Reklam filminde sadece birkaç saniyede hikâye anlatabilmeyi öğrenirler.
- 2- Kompozisyon, ışık, bakış açısı, doğru lens seçimi, kamera hareketleri, kurgu ve rengin etkili kombinasyonu vasıtasıyla mood yaratmayı duygu uyandırmayı öğrenir.
- 3- Yönetmen, görüntü yönetmeni, sanat yönetmeni, kurgucu ve renkçi arasındaki işbirliğini kavrar ve geliştirir.
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Ders Anlatımlı ve Uygulamalı |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Derse Giriş |
Yok |
2 |
TV Reklamlarında Hikâye Anlatımı |
Haftalık okuma parçasının okunması ve konuya ilişkin verilen filmin izlenmesi |
3 |
Reklam Kategorileri |
Haftalık okuma parçasının okunması ve konuya ilişkin verilen filmin izlenmesi |
4 |
Fikir Üretmek için Beyin Fırtınası |
Haftalık okuma parçasının okunması ve konuya ilişkin verilen filmin izlenmesi |
5 |
Hedef Kitlenin Belirlenmesi |
Haftalık okuma parçasının okunması ve konuya ilişkin verilen filmin izlenmesi |
6 |
Çekim Teknikleri |
Haftalık okuma parçasının okunması ve konuya ilişkin verilen filmin izlenmesi |
7 |
Reklamda Işık |
Haftalık okuma parçasının okunması ve konuya ilişkin verilen filmin izlenmesi |
8 |
Lens Seçimi |
Haftalık okuma parçasının okunması ve konuya ilişkin verilen filmin izlenmesi |
9 |
Grip ve kamera hareketleri ve etkileri |
Haftalık okuma parçasının okunması ve konuya ilişkin verilen filmin izlenmesi |
10 |
Oyuncu Yönetimi |
Haftalık okuma parçasının okunması ve konuya ilişkin verilen filmin izlenmesi |
11 |
Sanat Yönetmenliğinin Temelleri |
Haftalık okuma parçasının okunması ve konuya ilişkin verilen filmin izlenmesi |
12 |
Kurgu ve Post-prodüksiyonda Renklendirmenin Temelleri |
Haftalık okuma parçasının okunması ve konuya ilişkin verilen filmin izlenmesi |
13 |
Ses Tasarımı |
Haftalık okuma parçasının okunması ve konuya ilişkin verilen filmin izlenmesi |
14 |
Final Projelerinin Değerlendirilmesi |
Haftalık okuma parçasının okunması ve konuya ilişkin verilen filmin izlenmesi |
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.