| Akademik Birim: |
Sinema ve Televizyon |
| Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
| Ön Koşullar |
Yok |
| Öğrenim Dili: |
Türkçe |
| Dersin Düzeyi: |
Yüksek Lisans |
| Dersin Koordinatörü: |
Defne TÜZÜN |
| Dersin Amacı: |
1) TV reklamlarındaki hikâye anlatımının özelliklerini tanıtmak
2) Reklam yönetmenliğindeki farklı stil ve trendlere dair bir kavrayış sunmak
3) Öğrencilerin reklam yapım tekniklerini işlevselleştirip uygulamasını sağlamak |
| Dersin İçeriği: |
Bu ders, pre-prodüksiyondan post-prodüksiyon aşamasına kadar, reklam yapımına dair derinlikli bir bakış sunmaktadır. |
| Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Reklam filminde sadece birkaç saniyede hikâye anlatabilmeyi öğrenirler.
- 2- Kompozisyon, ışık, bakış açısı, doğru lens seçimi, kamera hareketleri, kurgu ve rengin etkili kombinasyonu vasıtasıyla mood yaratmayı duygu uyandırmayı öğrenir.
- 3- Yönetmen, görüntü yönetmeni, sanat yönetmeni, kurgucu ve renkçi arasındaki işbirliğini kavrar ve geliştirir.
|
| Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Ders Anlatımlı ve Uygulamalı |
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
| 1 |
Derse Giriş |
Yok |
| 2 |
TV Reklamlarında Hikâye Anlatımı |
Haftalık okuma parçasının okunması ve konuya ilişkin verilen filmin izlenmesi |
| 3 |
Reklam Kategorileri |
Haftalık okuma parçasının okunması ve konuya ilişkin verilen filmin izlenmesi |
| 4 |
Fikir Üretmek için Beyin Fırtınası |
Haftalık okuma parçasının okunması ve konuya ilişkin verilen filmin izlenmesi |
| 5 |
Hedef Kitlenin Belirlenmesi |
Haftalık okuma parçasının okunması ve konuya ilişkin verilen filmin izlenmesi |
| 6 |
Çekim Teknikleri |
Haftalık okuma parçasının okunması ve konuya ilişkin verilen filmin izlenmesi |
| 7 |
Reklamda Işık |
Haftalık okuma parçasının okunması ve konuya ilişkin verilen filmin izlenmesi |
| 8 |
Lens Seçimi |
Haftalık okuma parçasının okunması ve konuya ilişkin verilen filmin izlenmesi |
| 9 |
Grip ve kamera hareketleri ve etkileri |
Haftalık okuma parçasının okunması ve konuya ilişkin verilen filmin izlenmesi |
| 10 |
Oyuncu Yönetimi |
Haftalık okuma parçasının okunması ve konuya ilişkin verilen filmin izlenmesi |
| 11 |
Sanat Yönetmenliğinin Temelleri |
Haftalık okuma parçasının okunması ve konuya ilişkin verilen filmin izlenmesi |
| 12 |
Kurgu ve Post-prodüksiyonda Renklendirmenin Temelleri |
Haftalık okuma parçasının okunması ve konuya ilişkin verilen filmin izlenmesi |
| 13 |
Ses Tasarımı |
Haftalık okuma parçasının okunması ve konuya ilişkin verilen filmin izlenmesi |
| 14 |
Final Projelerinin Değerlendirilmesi |
Haftalık okuma parçasının okunması ve konuya ilişkin verilen filmin izlenmesi |
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
| # |
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
PY9 |
PY10 |
| OC1 |
3 |
1 |
|
|
|
|
|
2 |
1 |
3 |
| OC2 |
3 |
2 |
1 |
1 |
|
|
1 |
2 |
3 |
3 |
| OC3 |
|
|
|
3 |
2 |
|
2 |
|
|
3 |
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek