DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Reklam Yönetmenliği FTV 510 Güz 03+00+00 Seçmeli 3 7.5
Akademik Birim: Sinema ve Televizyon
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: Türkçe
Dersin Düzeyi: Yüksek Lisans
Dersin Koordinatörü: Defne TÜZÜN
Dersin Amacı: 1) TV reklamlarındaki hikâye anlatımının özelliklerini tanıtmak
2) Reklam yönetmenliğindeki farklı stil ve trendlere dair bir kavrayış sunmak
3) Öğrencilerin reklam yapım tekniklerini işlevselleştirip uygulamasını sağlamak
Dersin İçeriği: Bu ders, pre-prodüksiyondan post-prodüksiyon aşamasına kadar, reklam yapımına dair derinlikli bir bakış sunmaktadır.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Reklam filminde sadece birkaç saniyede hikâye anlatabilmeyi öğrenirler.
  • 2- Kompozisyon, ışık, bakış açısı, doğru lens seçimi, kamera hareketleri, kurgu ve rengin etkili kombinasyonu vasıtasıyla mood yaratmayı duygu uyandırmayı öğrenir.
  • 3- Yönetmen, görüntü yönetmeni, sanat yönetmeni, kurgucu ve renkçi arasındaki işbirliğini kavrar ve geliştirir.
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Ders Anlatımlı ve Uygulamalı


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Derse Giriş Yok
2 TV Reklamlarında Hikâye Anlatımı Haftalık okuma parçasının okunması ve konuya ilişkin verilen filmin izlenmesi
3 Reklam Kategorileri Haftalık okuma parçasının okunması ve konuya ilişkin verilen filmin izlenmesi
4 Fikir Üretmek için Beyin Fırtınası Haftalık okuma parçasının okunması ve konuya ilişkin verilen filmin izlenmesi
5 Hedef Kitlenin Belirlenmesi Haftalık okuma parçasının okunması ve konuya ilişkin verilen filmin izlenmesi
6 Çekim Teknikleri Haftalık okuma parçasının okunması ve konuya ilişkin verilen filmin izlenmesi
7 Reklamda Işık Haftalık okuma parçasının okunması ve konuya ilişkin verilen filmin izlenmesi
8 Lens Seçimi Haftalık okuma parçasının okunması ve konuya ilişkin verilen filmin izlenmesi
9 Grip ve kamera hareketleri ve etkileri Haftalık okuma parçasının okunması ve konuya ilişkin verilen filmin izlenmesi
10 Oyuncu Yönetimi Haftalık okuma parçasının okunması ve konuya ilişkin verilen filmin izlenmesi
11 Sanat Yönetmenliğinin Temelleri Haftalık okuma parçasının okunması ve konuya ilişkin verilen filmin izlenmesi
12 Kurgu ve Post-prodüksiyonda Renklendirmenin Temelleri Haftalık okuma parçasının okunması ve konuya ilişkin verilen filmin izlenmesi
13 Ses Tasarımı Haftalık okuma parçasının okunması ve konuya ilişkin verilen filmin izlenmesi
14 Final Projelerinin Değerlendirilmesi Haftalık okuma parçasının okunması ve konuya ilişkin verilen filmin izlenmesi


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Advertising Now! TV Commercial - Julius Wiedemann TV Commercial: How to Make Them: or How Big is the Boat? - Ivan Cury


DİĞER KAYNAKLAR

Yok


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 14 10
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Arazi Çalışması - -
Proje 1 30
Ödev 2 10
Sunum/Jüri 1 10
Derse Özgü Staj - -
Diğer Uygulamalar (seminer, stüdyo kritiği, workshop vb.) - -
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler (okuma, bireysel çalışma vb.) - -
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar - -
Final Sınavı 1 40
Total: 19 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Laboratuvar000
Uygulama000
Arazi Çalışması000
Proje14040
Ödev21530
Sunum/Jüriye Hazırlık11010
Derse Özgü Staj000
Diğer Uygulamalara Hazırlık000
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler000
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar000
Final Sınavı165.565.5
Toplam İş Yükü (saat):187.5


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10
OC1 3 1           2 1 3
OC2 3 2 1 1     1 2 3 3
OC3       3 2   2     3