Dersin Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U+L (saat/hafta) | Türü (Z / S) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Avrupa Sineması | FTV 511 | Güz-Bahar | 03+00+00 | Seçmeli | 3 | 7.5 |
Akademik Birim: | Sinema ve Televizyon |
Öğrenim Türü: | Örgün eğitim |
Ön Koşullar | Yok |
Öğrenim Dili: | Türkçe |
Dersin Düzeyi: | Yüksek Lisans |
Dersin Koordinatörü: | G.Deniz BAYRAKDAR |
Dersi Veren(ler): | G.Deniz BAYRAKDAR |
Dersin Amacı: | 1. 1945-2014 Avrupa Sanat Sineması hakkında genel bir bilgiye sahip olmak 2. Yukarıda değinilen yönetmenlerin filmlerini inceleyebilmek. 3. Farklı akım, dalga ve uslupları karşılaştırabilmek. |
Dersin İçeriği: | Bu ders Avrupa Sanat sinemasının tarihsel ve politik açıdan önemli dönemlerini ele alır. Sinema akımları ve İkinci Dünya Savaşından sonra başlayan yeni dalgaların eşliğinde İtalya, Fransa, İngiltere ve Almanya sinemaları derinlemesine incelenecektir. Ayrıca Bresson, Tati, Bergman, Makavejev, Menzel, Kaurismaki kardeşler, Peter Greenaway, Lars von Trier ve Michael Haneke gibi sanat filmleri tarihinde yer eden önemli yönetmenler üzerine yoğunlaşılacaktır. Ders Avrupa?nın 1945 sonrası haritası üzerinden 1989 Berlin Duvarı?nın yıkılışına kadar ve bugünün ulusaşırı sinemaları ve küresel film pazarı üretimlerine politik, ekonomik ve sosyal temeller üzerinde ele alacaktır. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | Ders Anlatımlı, Film Gösterimleri, Tartışmalar, Ödevler |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse Giriş | Haftalık okuma parçasının okunması ve konuya ilişkin verilen filmin izlenmesi |
2 | II Dünyası Savaşı ve Sonrasında İtalyan Sineması | Haftalık okuma parçasının okunması ve konuya ilişkin verilen filmin izlenmesi |
3 | İşgal ve Savaş Sonrası Fransız Sineması | Haftalık okuma parçasının okunması ve konuya ilişkin verilen filmin izlenmesi |
4 | Yeni Dalga Sinemasının Kökenleri | Haftalık okuma parçasının okunması ve konuya ilişkin verilen filmin izlenmesi |
5 | Fransız Yeni Dalga | Haftalık okuma parçasının okunması ve konuya ilişkin verilen filmin izlenmesi |
6 | İngiltere`deki Yeni Sinemalar: Serbest Sinema, Sosyal Gerçekçilik | Haftalık okuma parçasının okunması ve konuya ilişkin verilen filmin izlenmesi |
7 | İtalyan Sinemasının İkinci Rönensansı | Haftalık okuma parçasının okunması ve konuya ilişkin verilen filmin izlenmesi |
8 | İskandinav ve Kuzey Avrupa Sineması | Haftalık okuma parçasının okunması ve konuya ilişkin verilen filmin izlenmesi |
9 | İspanyol Sineması | Haftalık okuma parçasının okunması ve konuya ilişkin verilen filmin izlenmesi |
10 | Almanya Yeni Dalgası | Haftalık okuma parçasının okunması ve konuya ilişkin verilen filmin izlenmesi |
11 | Doğu Avrupa Sinemaları | Haftalık okuma parçasının okunması ve konuya ilişkin verilen filmin izlenmesi |
12 | Balkan Sinemaları | Haftalık okuma parçasının okunması ve konuya ilişkin verilen filmin izlenmesi |
13 | Berlin Duvarının Yıkılışından sonra Yeni Avrupa Sineması | Haftalık okuma parçasının okunması ve konuya ilişkin verilen filmin izlenmesi |
14 | Akımlar ve Yönetmenler Hakkında Genel Değerlendirme | Haftalık okuma parçasının okunması ve konuya ilişkin verilen filmin izlenmesi |
Thomas Elsaesser (2005). European Cinema: Face to Face with Hollywood. Amsterdam: Amsterdam University Press. Amsterdam University Press, 2005 - 563 sayfa |
Bordwell, David, (1979) "The Art Cinema as a Model of Film Practice" reprinted in The European Cinema Reader, ed. Catherine Fowler (2002), London: Routledge, pp.94-103 Iordanova, Dina (2003), Cinema of the Other Europe, London: Wallflower Press pp.5- Flinn, Caryl, the New German Cinema, Music, History The Matter of Style, University California Press, pp. 1-25 Halle, Rondall, (2002) German Film After Germany, Toward a Transnational Aesthetic, Chicago: University of Ilinois Press, pp 13-29 Bonella, Peter, ( 2011), Italian Cinema, From Neo Realism to The Present . Third Ed. New York, pp. 31-102 Bazin, Andre & Cordullo Bert. (2002). Bazin on Post Neorealistic Rossellini, De Sica and Visconti: Three Original Reviews Pierson, Inga M. (2009). Towards a Poetics of Neorealism: Tragedy in the Italian Cinema 1942-1948 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
---|---|---|
Katılım | 14 | 10 |
Ödev | 2 | 20 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 1 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Total: | 18 | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Ödev | 2 | 20 | 40 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 1 | 35 | 35 |
Final Sınavı | 1 | 42.5 | 42.5 |
Toplam İş Yükü (saat): | 187.5 |
# | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 |
OC1 | |||||||||
OC2 | |||||||||
OC3 |