DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Avrupa Sineması FTV 511 Bahar 03+00+00 Zorunlu 3 7.5
Akademik Birim: Sinema ve Televizyon
Öğrenim Türü: Örgün eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: Türkçe
Dersin Düzeyi: Yüksek Lisans
Dersin Koordinatörü: G.Deniz BAYRAKDAR
Dersi Veren(ler): G.Deniz BAYRAKDAR
Dersin Amacı: 1. 1945-2014 Avrupa Sanat Sineması hakkında genel bir bilgiye sahip olmak
2. Yukarıda değinilen yönetmenlerin filmlerini inceleyebilmek.
3. Farklı akım, dalga ve uslupları karşılaştırabilmek.
Dersin İçeriği: Bu ders Avrupa Sanat sinemasının tarihsel ve politik açıdan önemli dönemlerini ele alır. Sinema akımları ve İkinci Dünya Savaşından sonra başlayan yeni dalgaların eşliğinde İtalya, Fransa, İngiltere ve Almanya sinemaları derinlemesine incelenecektir. Ayrıca Bresson, Tati, Bergman, Makavejev, Menzel, Kaurismaki kardeşler, Peter Greenaway, Lars von Trier ve Michael Haneke gibi sanat filmleri tarihinde yer eden önemli yönetmenler üzerine yoğunlaşılacaktır.
Ders Avrupa?nın 1945 sonrası haritası üzerinden 1989 Berlin Duvarı?nın yıkılışına kadar ve bugünün ulusaşırı sinemaları ve küresel film pazarı üretimlerine politik, ekonomik ve sosyal temeller üzerinde ele alacaktır.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Avrupa film kültürü hakkında köklü bir donanım elde etmek
  • 2- Auteur sinema hakkında bilgi sahibi olmak
  • 3- Sanat filmlerinin tanımak ve karşılaştırabilmek
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Ders Anlatımlı, Film Gösterimleri, Tartışmalar, Ödevler


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Derse Giriş Haftalık okuma parçasının okunması ve konuya ilişkin verilen filmin izlenmesi
2 II Dünyası Savaşı ve Sonrasında İtalyan Sineması Haftalık okuma parçasının okunması ve konuya ilişkin verilen filmin izlenmesi
3 İşgal ve Savaş Sonrası Fransız Sineması Haftalık okuma parçasının okunması ve konuya ilişkin verilen filmin izlenmesi
4 Yeni Dalga Sinemasının Kökenleri Haftalık okuma parçasının okunması ve konuya ilişkin verilen filmin izlenmesi
5 Fransız Yeni Dalga Haftalık okuma parçasının okunması ve konuya ilişkin verilen filmin izlenmesi
6 İngiltere`deki Yeni Sinemalar: Serbest Sinema, Sosyal Gerçekçilik Haftalık okuma parçasının okunması ve konuya ilişkin verilen filmin izlenmesi
7 İtalyan Sinemasının İkinci Rönensansı Haftalık okuma parçasının okunması ve konuya ilişkin verilen filmin izlenmesi
8 İskandinav ve Kuzey Avrupa Sineması Haftalık okuma parçasının okunması ve konuya ilişkin verilen filmin izlenmesi
9 İspanyol Sineması Haftalık okuma parçasının okunması ve konuya ilişkin verilen filmin izlenmesi
10 Almanya Yeni Dalgası Haftalık okuma parçasının okunması ve konuya ilişkin verilen filmin izlenmesi
11 Doğu Avrupa Sinemaları Haftalık okuma parçasının okunması ve konuya ilişkin verilen filmin izlenmesi
12 Balkan Sinemaları Haftalık okuma parçasının okunması ve konuya ilişkin verilen filmin izlenmesi
13 Berlin Duvarının Yıkılışından sonra Yeni Avrupa Sineması Haftalık okuma parçasının okunması ve konuya ilişkin verilen filmin izlenmesi
14 Akımlar ve Yönetmenler Hakkında Genel Değerlendirme Haftalık okuma parçasının okunması ve konuya ilişkin verilen filmin izlenmesi


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Thomas Elsaesser (2005). European Cinema: Face to Face with Hollywood. Amsterdam: Amsterdam University Press.


Amsterdam University Press, 2005 - 563 sayfa


DİĞER KAYNAKLAR

Bordwell, David, (1979) "The Art Cinema as a Model of Film Practice" reprinted in The European Cinema Reader, ed. Catherine Fowler (2002), London: Routledge, pp.94-103
Iordanova, Dina (2003), Cinema of the Other Europe, London: Wallflower Press pp.5-

Flinn, Caryl, the New German Cinema, Music, History The Matter of Style, University California Press, pp. 1-25
Halle, Rondall, (2002) German Film After Germany, Toward a Transnational Aesthetic, Chicago: University of Ilinois Press, pp 13-29
Bonella, Peter, ( 2011), Italian Cinema, From Neo Realism to The Present . Third Ed. New York, pp. 31-102
Bazin, Andre & Cordullo Bert. (2002). Bazin on Post Neorealistic Rossellini, De Sica and Visconti: Three Original Reviews
Pierson, Inga M. (2009). Towards a Poetics of Neorealism: Tragedy in the Italian Cinema 1942-1948


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 14 10
Ödev 2 20
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar 1 30
Final Sınavı 1 40
Total: 18 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Ödev22040
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler14228
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar13535
Final Sınavı142.542.5
Toplam İş Yükü (saat):187.5


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10
OC1 3         2   3    
OC2 3           1 3    
OC3 3         3 1     2