DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Dünya Sinema Endüstrisi FTV 512 Bahar 03+00+00 Zorunlu 3 7.5
Akademik Birim: Sinema ve Televizyon
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: Türkçe
Dersin Düzeyi: Yüksek Lisans
Dersin Koordinatörü: Defne TÜZÜN
Dersin Amacı: 1. Öğrencileri dünya sinemasının dinamikleriyle tanıştırmak
2. Öğrencilerin dünya sinemasındaki farklı iş modellerini tanımlayabilmelerine yardımcı olmak
3. Öğrecilere dünya sinemasının ekoomi politiğine dair derinlikli bir kavrayış sunmak
4. Film festivallerinin yapısını ve organizasyonunu tanıtmak
Dersin İçeriği: Bu ders, dünya sinemasının ekonomik, sosyal ve kültürel veçhelerine dair derinlikli bir bakış sunmaktadır.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Dünya sinemanın temel özelliklerine dair derinlikli bir kavrayış gösterir.
  • 2- Sektördeki farklı modelleri tanımlayacak analitik araç ve beceriler kazanır.
  • 3- Diasporik sinefillik, küresel blockbuster, mobil sinema ve sinemanın ekonomi politiği gibi konseptlere dair derinlikli bir kavrayışa sahip olur.
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Ders Anlatımlı


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Derse Giriş Yok
2 Film Sektörü: Kısa Bir Tartışma Haftalık okuma parçasının okunması ve konuya ilişkin verilen filmin izlenmesi
3 Teknolojik İnnovasyon ve Film Sektörü Haftalık okuma parçasının okunması ve konuya ilişkin verilen filmin izlenmesi
4 Dünya Sineması Kavramı Haftalık okuma parçasının okunması ve konuya ilişkin verilen filmin izlenmesi
5 Küresel/Yerel Trendler Haftalık okuma parçasının okunması ve konuya ilişkin verilen filmin izlenmesi
6 Göç ve Diaspora Sineması ve Sinefilliği Haftalık okuma parçasının okunması ve konuya ilişkin verilen filmin izlenmesi
7 Ulusötesi Sinema Haftalık okuma parçasının okunması ve konuya ilişkin verilen filmin izlenmesi
8 Vize Haftalık okuma parçasının okunması ve konuya ilişkin verilen filmin izlenmesi
9 Dünya Sinemasının Ekonomi Politiği Haftalık okuma parçasının okunması ve konuya ilişkin verilen filmin izlenmesi
10 Sinema Hareket Halinde Haftalık okuma parçasının okunması ve konuya ilişkin verilen filmin izlenmesi
11 Çevrimdışı-Çevrimiçi Sinema Haftalık okuma parçasının okunması ve konuya ilişkin verilen filmin izlenmesi
12 Film Festivallerinin Organizasyonu Haftalık okuma parçasının okunması ve konuya ilişkin verilen filmin izlenmesi
13 Film Festival Ağları Haftalık okuma parçasının okunması ve konuya ilişkin verilen filmin izlenmesi
14 Dersin Değerlendirilmesi Haftalık okuma parçasının okunması ve konuya ilişkin verilen filmin izlenmesi


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Iordanova, Dina, David Martin-Jones and Belen Vida (eds) (2010) Cinema at the Periphery. Detroit: Wayne State UP.

Gomery, Douglas (2003) ‘The Hollywood Blockbuster: Industrial Analysis and Practice,’ In Stringer, Julian (ed) Movie Blockbusters, Routledge. pp. 72-84.
Stringer, Julian (2003) ‘Neither One thing Nor the Other: Blockbusters at Film Festivals’, In Stringer, Julian (ed) Movie Blockbusters, Routledge. pp. 202-215.
Berry, Chris (2003) ‘What’s Big about the Big Film?’: “de-Westernising” the Blockbuster in Korea and China,” In Stringer, Julian (ed) Movie Blockbusters, Routledge. pp. 217-230.

Iordanova, Dina (2012) ‘Digital Disruption: Technological Innovation and Global Film Circulation,’ In: Digital Disruption: Cinema Moves On-line. St. Andrews Film Studies.
Cunningham, Stuart and Jon Silver (2012) ‘On-line Film Distribution: Its History and Global Complexion,’ In: Digital Disruption: Cinema Moves On-line. St. Andrews Film Studies.

Lobato, Ramon (2012) Shadow Economies of Cinema, London: BFI.

Stringer, Julian (2003) ‘Regarding Film Festivals: Introduction,’
Elsaesser, Thomas (2005) ‘Film Festival Networks: The New Topographies of Cinema in Europe,’
Iordanova, Dina (2009) ‘The Film Festival Circuit,’
Harbord, Janet (2009) Film Festivals – Time-Event (2009)
Rhyne, Ragan (2009) ‘Film Festival Circuits and Stakeholders,’
Peranson, Mark (2009) First You Get the Power, Then You Get the Money: Two Models of Film Festivals (2009)
Nornes, Abé Mark (2011) ‘Asian Film Festivals, Translation and the International Film Festival Short Circuit’.
All texts included in: Iordanova, Dina (ed.) (2013) The Film Festivals Reader, St. Andrews Film Studies.


DİĞER KAYNAKLAR

Yok


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 14 10
Ödev 7 20
Sunum/Jüri 1 10
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar 1 20
Final Sınavı 1 40
Total: 24 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Ödev7963
Sunum/Jüriye Hazırlık11010
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar12525
Final Sınavı147.547.5
Toplam İş Yükü (saat):187.5


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10
OC1 3 1 2   1 2 2 1   1
OC2     3   2 2   1   2
OC3 3 3     2 3 3 1   3