DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ
Dersin Adı |
Kodu |
Yarıyıl |
T+U+L (saat/hafta) |
Türü (Z / S) |
Yerel Kredi |
AKTS |
Belgesel ve Biçim |
FTV 513 |
Güz-Bahar |
03+00+00 |
Seçmeli |
3 |
7.5 |
Akademik Birim: |
Sinema ve Televizyon |
Öğrenim Türü: |
Örgün eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
Türkçe |
Dersin Düzeyi: |
Yüksek Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
Defne TÜZÜN |
Dersin Amacı: |
Bu derste, çeşitli örneklerle öğrencilere belgesel sinemadaki temel kavramları aktarmak hedeflenir. |
Dersin İçeriği: |
Belgeseller ve belgesel kuramları |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Belgesel anlatılarında kullanılan biçimler ve stratejilerin tanınması
- 2- Temel belgesel biçim ve formlarını inceleme becerisi
- 3- Belgesel biçim ve formunun filmlerinin özneleriyle nasıl bir etkileşimde bulunduğunu inceleme yetisi
- 4- Belgesel tarihinin temel isimlerini tanıma
- 5- Farklı belgesel türlerini tanıma
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Ders, tartışma, gösterimler |
HAFTALIK PROGRAM
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Derse Giriş |
Yok |
2 |
Belgesel nedir? |
Okuma ve izlemeler |
3 |
Belgesel ve Etik I: Başkalarının temsili |
Okuma ve izlemeler |
4 |
Belgesel ve Etik II: Kendinin temsili |
Okuma ve izlemeler |
5 |
Belgeselin Dili |
Okuma ve izlemeler |
6 |
Belgesel ve Propaganda |
Okuma ve izlemeler |
7 |
Belgeselin Tarihi |
Okuma ve izlemeler |
8 |
Belgesel “Mod”ları I |
Okuma ve izlemeler |
9 |
Belgesel “Mod”ları II |
Okuma ve izlemeler |
10 |
Belgeselin Siyaseti |
Okuma ve izlemeler |
11 |
Kurmaca ve(ya) Belgesel |
Okuma ve izlemeler |
12 |
Yeni Teknolojiler ve Belgesel |
Okuma ve izlemeler |
13 |
Günümüzü Belgelemek |
Okuma ve izlemeler |
14 |
Türkiye’de Belgeseller |
Okuma ve izlemeler |
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR
Bill Nichols, Introduction to Documentary. Third Edition. Bloomington: Indiana University Press, 2017 |
DİĞER KAYNAKLAR
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
Katılım |
14 |
10 |
Ödev |
5 |
25 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler (okuma, bireysel çalışma vb.) |
13 |
25 |
Final Sınavı |
1 |
40 |
Total: |
33 |
100 |
İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Ödev | 5 | 12 | 60 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler | 13 | 6 | 78 |
Final Sınavı | 1 | 7.5 | 7.5 |
Toplam İş Yükü (saat): | 187.5 |
1 AKTS = 25 saatlik iş yükü
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
# |
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
PY9 |
OC1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek