| Dersin Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U+L (saat/hafta) | Türü (Z / S) | Yerel Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Performans Yönetimi | FTV 522 | Bahar | 03+00+00 | Seçmeli | 3 | 7.5 |
| Akademik Birim: | Sinema ve Televizyon |
| Öğrenim Türü: | Örgün Eğitim |
| Ön Koşullar | Yok |
| Öğrenim Dili: | Türkçe |
| Dersin Düzeyi: | Yüksek Lisans |
| Dersin Koordinatörü: | Defne TÜZÜN |
| Dersin Amacı: | 1) Oyunculuk sürecine dair bir kavrayış geliştirmek 2) Oyunculuğun sinemasal hikâye anlatımına nasıl katkıda bulunduğuna dair bir bakış sunmak 3) Film yapım sürecinde öğrencilerin oyuncularla işbirliği yapabilmesine yardımcı olmak |
| Dersin İçeriği: | Bu ders, yönetmen/oyuncu ve kamera ve performans arasındaki ilişkiyi vurgulayan sahne analizleri ve uygulamalarını içermektedir. |
| Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
|
| Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | Ders Anlatımlı ve Uygulamalı |
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Derse Giriş | Yok |
| 2 | İyi Kamera Önü Oyunculuğu Nedir? | Haftalık okuma parçasının okunması ve konuya ilişkin verilen filmin izlenmesi |
| 3 | İçsel&Dışsal Teknikler ve Yaklaşımlar | Haftalık okuma parçasının okunması ve konuya ilişkin verilen filmin izlenmesi |
| 4 | Oyunculuk Performans'a Karşı | Haftalık okuma parçasının okunması ve konuya ilişkin verilen filmin izlenmesi |
| 5 | Oyuncu ve Yönetmenler Birbirlerinden Ne Talep Ederler? | Haftalık okuma parçasının okunması ve konuya ilişkin verilen filmin izlenmesi |
| 6 | Oyunculuk ve Devamlılık | Haftalık okuma parçasının okunması ve konuya ilişkin verilen filmin izlenmesi |
| 7 | Oyuncuları Belirleme ve Oyuncu Seçmeleri | Haftalık okuma parçasının okunması ve konuya ilişkin verilen filmin izlenmesi |
| 8 | Provalara Yön Vermek | Haftalık okuma parçasının okunması ve konuya ilişkin verilen filmin izlenmesi |
| 9 | Karşılıklı Güven Üzerine | Haftalık okuma parçasının okunması ve konuya ilişkin verilen filmin izlenmesi |
| 10 | Setten Önceki Son Kararlar | Haftalık okuma parçasının okunması ve konuya ilişkin verilen filmin izlenmesi |
| 11 | Sette Oyuncu Yönetimi | Haftalık okuma parçasının okunması ve konuya ilişkin verilen filmin izlenmesi |
| 12 | Kurgu ve Performans | Haftalık okuma parçasının okunması ve konuya ilişkin verilen filmin izlenmesi |
| 13 | Oyuncuyla Birlikte Kurgu | Haftalık okuma parçasının okunması ve konuya ilişkin verilen filmin izlenmesi |
| 14 | Final Projelerinin Değerlendirilmesi | Haftalık okuma parçasının okunması ve konuya ilişkin verilen filmin izlenmesi |
| Audition, Michael Shurtleff. The Film Director’s Intuition, Judith Weston. Michael Weise Productions. An Actor Prepares, Building a Character, and Creating a Role, Constantin Stanislavski. Acting: The Basics, Bella Merlin. Actors on Acting, Toby Cole and Helen Krich Chinoy, eds. Directing the Film: Film Directors on Their Art, Eric Sherman. A Dream of Passion, Lee Strasberg. Improvisation for the Theater, Viola Spolin. Making Movies, Sidney Lumet. On Acting, Sanford Meisner and Dennis Longwell On Directing, Harold Clurman. On Film-making, Alexander Mackendrick. On the Technique of Acting, Michael Chekhov. Playing to the Camera, Bert Cardullo and others, eds. Respect for Acting, Uta Hagen. The Technique of Acting, Stella Adler. |
| Yok |
| Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
|---|---|---|
| Katılım | 14 | 10 |
| Proje | 2 | 20 |
| Ödev | 1 | 10 |
| Sunum/Jüri | 2 | 20 |
| Final Sınavı | 1 | 40 |
| Total: | 20 | 100 |
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
| Proje | 2 | 20 | 40 |
| Ödev | 1 | 10 | 10 |
| Sunum/Jüriye Hazırlık | 2 | 20 | 40 |
| Final Sınavı | 1 | 55.5 | 55.5 |
| Toplam İş Yükü (saat): | 187.5 | ||
| # | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 |
| OC1 | 2 | 1 | 3 | 3 | ||||||
| OC2 | 1 | 3 | 2 | 2 | ||||||
| OC3 | 1 | 3 | 3 | 2 |