Dersin Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U+L (saat/hafta) | Türü (Z / S) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Medya ve İletişim Kuramları | CS 501 | Güz-Bahar | 03+00+00 | Seçmeli | 3 | 7.5 |
Akademik Birim: | Yeni Medya YL |
Öğrenim Türü: | Örgün eğitim |
Ön Koşullar | Yok |
Öğrenim Dili: | İngilizce |
Dersin Düzeyi: | Yüksek Lisans |
Dersin Koordinatörü: | Levent SOYSAL |
Dersin Amacı: | • İletişim ve medya teorilerindeki temel kavram ve kuramsal yaklaşımları kavramak • Toplumsal, siyasal ve kültürel değişim için tarihsel gelişim ve iletişim kuramlarındaki değişikliklerin etkilerini tanımlamak • Güncel toplumlarda medya teknolojileri ile ilgili temel konuları eleştirel bir şekilde yansıtmak ve tartışmak için beceriler geliştirmek. • Küresel bağlamda medya ve yaratıcı / kültürel politikalardaki farklılık ve benzerlikleri anlama |
Dersin İçeriği: | Melvin de Fleur, Kitle İletişim Kuramları: Kökenleri, Süreçleri ve Etkileri Açıklamak. Allyn ve Bacon, 2010 |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | Her öğrenci haftalık konulardan 5 tanesiyle ilgili bir özet yazmaktadır. Ayrıca tüm öğrenciler belli bir haftanın konusunu seçerek bireysel olarak sunum yaparlar. |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse Giriş ve Ders Planı | Önerilen web sitelerini / blogları takip etmek, ders materyallerini okumak |
2 | Medya Etkileri I: İletim Modeli / Hipodermik Model | Önerilen web sitelerini / blogları takip etmek, ders materyallerini okumak |
3 | Medya Etkileri II: Sınırlı Etkiler, Kullanımlar ve Doyumlar | Önerilen web sitelerini / blogları takip etmek, ders materyallerini okumak |
4 | Kültür ve İletişim: Frankfurt Okulu | Önerilen web sitelerini / blogları takip etmek, ders materyallerini okumak |
5 | Kültür ve İletişim: Göstergebilim | Önerilen web sitelerini / blogları takip etmek, ders materyallerini okumak |
6 | Eleştirel Teori: Politik Ekonomi | Önerilen web sitelerini / blogları takip etmek, ders materyallerini okumak |
7 | Kültürel Çalışmalar ve Aktif Kitle | Önerilen web sitelerini / blogları takip etmek, ders materyallerini okumak |
8 | Ara Sınav | Önerilen web sitelerini / blogları takip etmek, ders materyallerini okumak |
9 | Medium Teorisi: Toronto Okulu | Önerilen web sitelerini / blogları takip etmek, ders materyallerini okumak |
10 | Feminist Medya Kuramı | Önerilen web sitelerini / blogları takip etmek, ders materyallerini okumak |
11 | Küreselleşme | Önerilen web sitelerini / blogları takip etmek, ders materyallerini okumak |
12 | Postmodernite ve Postyapısalcılık | Önerilen web sitelerini / blogları takip etmek, ders materyallerini okumak |
13 | Bilgi toplumu | Önerilen web sitelerini / blogları takip etmek, ders materyallerini okumak |
14 | Tüketim ve Gündelik Hayat | Önerilen web sitelerini / blogları takip etmek, ders materyallerini okumak |
Harold D. Lasswell, “Toplumda İletişimin Yapısı ve İşlevi”, Kitle İletişiminin Süreçleri ve Etkileri. Urbana: Illinois Press Üniversitesi. pp.84-99 |
Elihu Katz. Paul Cobley'de “İletişimin İki Adım Akışı” ed. İletişim KuramlarıVolume 1, New York: Routledge, 2006. s. 136-153 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
---|---|---|
Ödev | 5 | 20 |
Sunum/Jüri | 1 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 60 |
Total: | 7 | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Ödev | 5 | 8 | 40 |
Sunum/Jüriye Hazırlık | 1 | 30 | 30 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler | 1 | 16 | 16 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü (saat): | 188 |