| Akademik Birim: |
Yeni Medya YL |
| Öğrenim Türü: |
Örgün eğitim |
| Ön Koşullar |
Yok |
| Öğrenim Dili: |
İngilizce |
| Dersin Düzeyi: |
Yüksek Lisans |
| Dersin Koordinatörü: |
Levent SOYSAL |
| Dersin Amacı: |
• İletişim ve medya teorilerindeki temel kavram ve kuramsal yaklaşımları kavramak
• Toplumsal, siyasal ve kültürel değişim için tarihsel gelişim ve iletişim kuramlarındaki değişikliklerin etkilerini tanımlamak
• Güncel toplumlarda medya teknolojileri ile ilgili temel konuları eleştirel bir şekilde yansıtmak ve tartışmak için beceriler geliştirmek.
• Küresel bağlamda medya ve yaratıcı / kültürel politikalardaki farklılık ve benzerlikleri anlama
|
| Dersin İçeriği: |
Melvin de Fleur, Kitle İletişim Kuramları: Kökenleri, Süreçleri ve Etkileri Açıklamak. Allyn ve Bacon, 2010 |
| Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Kitle iletişim araçlarının ve kitle iletişim süreçlerinin özelliklerini ayırt etmek
- 2- İletişim ve medya tarihindeki önemli tartışmalarla ilgili olarak eleştirel düşünme, yazma ve iletişim kurma becerisi kazanmak
- 3- Kitle iletişim araçları, kitle iletişimi ve ekonomik, sosyal ve politik değişim arasındaki ilişkiyi eleştirel bir şekilde ele almak.
- 4- Farklı teorik yaklaşımların kitle iletişimine etkilerini karşılaştıran ve karşılaştıran analitik becerilerin geliştirmek
- 5- Kitle iletişim ve yeni medya ile ilgili politika geliştirmenin yeni alanları üzerine eleştirel düşünebilmek
|
| Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Her öğrenci haftalık konulardan 5 tanesiyle ilgili bir özet yazmaktadır. Ayrıca tüm öğrenciler belli bir haftanın konusunu seçerek bireysel olarak sunum yaparlar. |
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
| 1 |
Derse Giriş ve Ders Planı |
Önerilen web sitelerini / blogları takip etmek, ders materyallerini okumak |
| 2 |
Medya Etkileri I: İletim Modeli / Hipodermik Model |
Önerilen web sitelerini / blogları takip etmek, ders materyallerini okumak |
| 3 |
Medya Etkileri II: Sınırlı Etkiler, Kullanımlar ve Doyumlar |
Önerilen web sitelerini / blogları takip etmek, ders materyallerini okumak |
| 4 |
Kültür ve İletişim: Frankfurt Okulu |
Önerilen web sitelerini / blogları takip etmek, ders materyallerini okumak |
| 5 |
Kültür ve İletişim: Göstergebilim |
Önerilen web sitelerini / blogları takip etmek, ders materyallerini okumak |
| 6 |
Eleştirel Teori: Politik Ekonomi |
Önerilen web sitelerini / blogları takip etmek, ders materyallerini okumak |
| 7 |
Kültürel Çalışmalar ve Aktif Kitle |
Önerilen web sitelerini / blogları takip etmek, ders materyallerini okumak |
| 8 |
Ara Sınav |
Önerilen web sitelerini / blogları takip etmek, ders materyallerini okumak |
| 9 |
Medium Teorisi: Toronto Okulu |
Önerilen web sitelerini / blogları takip etmek, ders materyallerini okumak |
| 10 |
Feminist Medya Kuramı |
Önerilen web sitelerini / blogları takip etmek, ders materyallerini okumak |
| 11 |
Küreselleşme |
Önerilen web sitelerini / blogları takip etmek, ders materyallerini okumak |
| 12 |
Postmodernite ve Postyapısalcılık |
Önerilen web sitelerini / blogları takip etmek, ders materyallerini okumak |
| 13 |
Bilgi toplumu |
Önerilen web sitelerini / blogları takip etmek, ders materyallerini okumak |
| 14 |
Tüketim ve Gündelik Hayat |
Önerilen web sitelerini / blogları takip etmek, ders materyallerini okumak |
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
| # |
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
| OC1 |
3 |
2 |
|
|
|
|
| OC2 |
|
|
3 |
|
|
2 |
| OC3 |
|
|
1 |
|
|
|
| OC4 |
|
1 |
|
|
3 |
|
| OC5 |
1 |
2 |
|
|
|
|
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek