DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Küreselleşme ve Medya CS 545 Güz 03+00+00 Seçmeli 3 7.5
Akademik Birim: Sosyal Bilimler Enstitüsü/ İletişim Bilimleri Yüksek Lisans
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: Türkçe
Dersin Düzeyi: Yüksek Lisans
Dersin Koordinatörü: Levent SOYSAL
Dersin Amacı: Amaçlar:
1. Küreselleşme şartları altında medyayı anlamak
2. Güncel medyanın yönetimi, ekonomisi ve politikaları ile ilgili olarak küreselleşme hakkındaki eleştirileri tartışmak
3. Öğrencilere teori dünyasına dahil ederek analitik düşünme kazandırmak
Dersin İçeriği: Sistematik bir perspektiften, küreselleşme yeni kapitalist üretim ve birikim stratejilerini izleyen yeni ve gezegen boyutlu bir politik kontrol normunun devreye sokulması olarak beliriyor. Bu duruma itiraz eden ve karşı çıkan çeşitli aktörler de bu yeni oluşumun parçasıdır. Bu ders, böylesi bir sistematik perspektiften yola çıkarak çağdaş medya alanlarının (televizyon, sinema, reklam, internet, sanat, tasarım…) geçirdiği dönüşümü analiz edip kavramlaştırmayı amaçlıyor.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Farklı ortamlarda vücut bulan ifadeleri küreselleşme fikrine örnek olarak verebilmek.
  • 2- Küreselleşme fikrini açıklayabilmek.
  • 3- Multidisipliner teorik metinleri analiz edebilmek.
  • 4- Teorik metinleri kendi tartışma bağlamları dışında kullanabilmek.
  • 5- Farklı ortamları birbirleriyle karşılaştırabilmek.
  • 6- Akademik yazının kriterlerini uygulayabilmek
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Konu anlatımları, sınıf içi tartışmalar, sunumlar, haftalık okumalar


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Giriş Yok
2 Küreselleşme Nedir? Hardt and Negri, “Passages of Production,” Empire (2000) pp. 219-325
3 Küreselleşme Nedir? ” devamı Hardt and Negri, “Passages of Production,” Empire (2000) pp. 325-413
4 Küreselleşme, Ulusallığını Kaybetmiş Medya, Yeni Medya Tom O’Regan; “Remembering Video: Reflections on the First Explosion of Informal Media Markets through the VCR” Tom O’Regan and Anna Potter; “Globalization from Within? The De-nationalizing of Australian Film and Television Production”
5 Tom O’Regan; “Remembering Video: Reflections on the First Explosion of Informal Media Markets through the VCR” Tom O’Regan and Anna Potter; “Globalization from Within? The De-nationalizing of Australian Film and Television Production” Ece Algan; “Privatization of Radio and Media Hegemony in Turkey” Bilge Yeşil; “The AKP Era: Between the Market and the State” “The Remaking of the Media-Military-State Relationships in the Early Twenty-first Century” “The Remaking of the Media-Military-State Relationships in the EarTwenty-first Century”
6 Yeni Madya, Reklamcılık, Küreselleşme John Sinclair; Advertising, The Media and Globalisation: A world in Motion, selections
7 Küreselleşme ve Tasarım Kültürü Guy Jullier; “Branded Places” & “Branded Leisure”
8 Toplumsal hareketler, Internet, Yeni Medya Manuel Castells; Networks of Outrage and Hope
9 Akademik Yazı Yazmaya Nasıl Başlamalı? Hermann Rappaport; “Crash Course in Writing Effective Essays” Wayne Booth et. al. ; The Craft of Research, selections
10 Çağdaş Sanat,” “Katılım,” “Performans” Claire Bishop, from Artificial Hells: Participatory Art and the Politics of Spectatorship
11 Küreselleşmenin Estetiği?: “Dünya Sineması” Dudley Andrew, “Time Zones and Jetlag: The Flows and Phases of World Cinema” Fredric Jameson, “Globalization and Hybridization”
12 İnternetin Politik Ekonomisi Steven Weber, from The Success of the Open Source Lawrence Lessig, “Open Code and Open Societies”
13 Hackerlar, İnternet Aktivistleri, Yeni Özneler Gabriella Coleman; Hacker, Hoaxer, Whistleblower, Spy: The Many Faces of Anonymous
14 Sonuç Yok


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Ders kiti


DİĞER KAYNAKLAR

Yok


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 14 -
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Arazi Çalışması - -
Proje - -
Ödev - -
Sunum/Jüri 1 40
Derse Özgü Staj - -
Diğer Uygulamalar (seminer, stüdyo kritiği, workshop vb.) - -
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler (okuma, bireysel çalışma vb.) - -
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar - -
Final Sınavı 1 60
Total: 16 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Laboratuvar000
Uygulama000
Arazi Çalışması000
Proje000
Ödev000
Sunum/Jüriye Hazırlık14747
Derse Özgü Staj000
Diğer Uygulamalara Hazırlık000
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler13339
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar000
Final Sınavı16060
Toplam İş Yükü (saat):188


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6
OC1     3      
OC2 2       2  
OC3 3 2 3 3    
OC4       33    
OC5 3   3      
OC6           3