DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Medya Politikaları ve Politika CS 546 Bahar 03+00+00 Seçmeli 3 7.5
Akademik Birim: Sosyal Bilimler Enstitüsü/ İletişim Bilimleri Yüksek Lisans
Öğrenim Türü: Örgün eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: Türkçe
Dersin Düzeyi: Yüksek Lisans
Dersin Koordinatörü: Levent SOYSAL
Dersin Amacı: Bu dersin amaçları:
1) Medyadaki güncel etnografik çalışmaları incelemek.
2) Etnografya biliminin yöntemsel ve kavramsal olarak medyadaki görünüşünü tanımlamak
3) Medya çalışmaları ve antropoloji bilimi arasındaki karşılıklı ilişkiyi tanımlamak
Dersin İçeriği: Bu ders medyada güncel olan etnografik çalışmaları inceler. Bu çalışmaların çoğu Türkye’de olsa da Mısır, Hindistan ve Latin Amerika’dan örnekler de barındırır. Dönem boyunca okunan kitaplar, makaleler ve yeni medya, reklamcılık, sinema, televizyon, sosyal medya alanlarında karşımıza çıkan örnekler ile takip edilen derste şu sorular sorulacaktır: Medya çalışmalarında etnografi neden özgün bir bakış açısı sağlar? Medya metinleri, prodüksyonu ve televizyon yayınları arasındaki karışık ilişki ağını nasıl anlayabiliriz? Medya kültür ve politika arasındaki ilişki nedir? Yerel, global, ulusal ve ulus ötesi düzlemler bugünün medya ile iç içe olan dünyasını nasıl etkiliyor? Kimlikler medya aracılığı ile nasıl yollarla kuruluyor. Bu ve buna benzer sorular etnografik okumalar eşliğinde tartışılır. Dönem sonuna doğru öğrenciler kendi araştırma önerilerini hazırlarla ve bir konferansta sunmak üzere yazılmış bir makale ödevi teslim ederler.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Medya ve Etnografya literatüründeki temel bakış açılarını belirtmek
  • 2- Etnografyayı kavramsal ve yöntemsel uğraş olarak açıklamak
  • 3- Medya çalışmaları ve antropoloji arasındaki ilişkiyi belirtmek
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Konu anlatımları, sınıf içi tartışmalar, haftalık okumalar, sunumlar


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Giriş, Beklentiler, Sorumluluklar Workshop: “How to Read and Present on Complex Texts
2 Neden medya’ya etnografik yaklaşmalı? Appadurai “Global Ethnoscapes” Ginsburg et al. “Introduction” to Media Worlds White et al. “Introduction” to Questions of Method in Cult. Studies
3 Televizyon Dünyası: Ulus Devlet, Kimlik ve Ulus Ötesi Abu-Lughod “Egyptian Melodrama—Technology of the Modern Subject” Mankekar “Epic Contests: TV and Religious Identity in India”
4 Televizyon Dünyası: Ulus Devlet, Kimlik ve Ulus Ötesi Carney “Recreating History, Recreating Publics: the success and failure of recent Ottoman costume dramas” Al Ghazzi et al “Neo-Ottoman Cool: Turkish nation-branding and Arabic-Language Transnational Broadcasting”
5 Reklam Dünyası: Tüketici Yaratımı ve Kimlikler Ogan et al “Reverse Glocalization: Marketing a Turkish Cola in the shadow of a giant” Davila “Culture in the Ad World: Producing the Latin Look”
6 Görsel Kültür: Güç, Performans, Direniş Öztürkmen “The Park, the Penguin, and the Gas: Performance in Progress in Gezi Park” Lutz and Collins “The Photograph as an Intersection of Gazes”
7 Yeni Dünyalar: Üretim, Yayılma, Sansür Aşık “The Fall of the Public and the Moral Contestation in the Journalistic Culture of Turkey” Bishara “Local Hands, International News: Palestinian journalists and the international media”
8 Konferans Makale Önerisi Yok
9 İnternet ve Sosyal Medya Costa “Social Media in Southeast Turkey” Yalkın et al “Illegitimisation of role of the Nation-state: Understanding of and the reactions to internet censorship in Turkey”
10 Midterm Üzerine Yok
11 Dünya Sinemaları: Aktivist siteler ve Sansür Yok
12 Öğrencilerin makaleleri üzerine Yok
13 Konferans, Sunumlar Yok
14 Konferans, Sunumlar Yok


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Books:
Robert J. Ulin. Understanding Culture. University of Texas Press, Austin 1984.
Jim Thomas. Doing Critical Ethnography. Sage Publications, London 1993
Muriel Saville-Troike. Ethnography of Communication. Basil Blackwell, Oxford 1982.

Articles:
Zsuzsa Gille. Critical Ethnography in the Time of Globalization: Toward a New Concept of Site. Cultural Studies Critical Methodologies (2001), v.1, no: 3, p.319 – 334.

Johannes Fabian. Rule and Process: Thoughts on Ethnography as Communication.
Phil. Soc. Sct (1979), no: 9, p. 1 – 26.

Richard E. Flatman. Wittgenstein and the social sciences: Critical reflections concerning Peter Winch’s interpretations and appropriations of Wittgenstein’s thought.
History of the Human Sciences (2000), v. 13, no: 2, p. 1– 15.

Maha El-Shinnawy ve Ajay S. Vinze. Int. J. Human. Technology, Culture and Persuasiveness: A study of choice-shifts in group settings.
Computer Studies (1997), no: 47, p. 473 – 496.

Lawrence Wieder. Ethnometodology, Conversation Analysis, Microanalysis and the Ethnography of Speaking. Research on Language and Social Interaction (1999), no: 32, p. 163 – 171.

Catherine Palmer. Ethnography: A Research Method in Practice. Int. J. Turism Research (2001), no: 3, p.301 – 312.

Stuard Hannabuss. Research Interviews. New Library World (1996), v. 97, no: 1129, p. 22 – 30.

Colin Day. Methodological Issues: The Use of Critical Ethnography as an Active Research Methodology. http: // www.emeraldinsight.com/0951-3574.htm


DİĞER KAYNAKLAR

Yok


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 14 10
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Arazi Çalışması - -
Proje - -
Ödev - -
Sunum/Jüri 1 30
Derse Özgü Staj - -
Diğer Uygulamalar (seminer, stüdyo kritiği, workshop vb.) - -
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler (okuma, bireysel çalışma vb.) - -
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar - -
Final Sınavı 1 60
Total: 16 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Laboratuvar000
Uygulama000
Arazi Çalışması000
Proje000
Ödev000
Sunum/Jüriye Hazırlık14747
Derse Özgü Staj000
Diğer Uygulamalara Hazırlık000
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler13339
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar000
Final Sınavı16060
Toplam İş Yükü (saat):188


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6
OC1 3 2 3 1 1 2
OC2 3 1 3 1 1 2
OC3 3 1 3 1 1 2