DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Medya Politikaları ve Politika CS 546 Bahar 03+00+00 Seçmeli 3 7.5
Akademik Birim: Sosyal Bilimler Enstitüsü/ İletişim Bilimleri Yüksek Lisans
Öğrenim Türü: Örgün eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: Türkçe
Dersin Düzeyi: Yüksek Lisans
Dersin Koordinatörü: Levent SOYSAL
Dersin Amacı: Bu dersin amaçları:
1) Medyadaki güncel etnografik çalışmaları incelemek.
2) Etnografya biliminin yöntemsel ve kavramsal olarak medyadaki görünüşünü tanımlamak
3) Medya çalışmaları ve antropoloji bilimi arasındaki karşılıklı ilişkiyi tanımlamak
Dersin İçeriği: Bu ders medyada güncel olan etnografik çalışmaları inceler. Bu çalışmaların çoğu Türkye’de olsa da Mısır, Hindistan ve Latin Amerika’dan örnekler de barındırır. Dönem boyunca okunan kitaplar, makaleler ve yeni medya, reklamcılık, sinema, televizyon, sosyal medya alanlarında karşımıza çıkan örnekler ile takip edilen derste şu sorular sorulacaktır: Medya çalışmalarında etnografi neden özgün bir bakış açısı sağlar? Medya metinleri, prodüksyonu ve televizyon yayınları arasındaki karışık ilişki ağını nasıl anlayabiliriz? Medya kültür ve politika arasındaki ilişki nedir? Yerel, global, ulusal ve ulus ötesi düzlemler bugünün medya ile iç içe olan dünyasını nasıl etkiliyor? Kimlikler medya aracılığı ile nasıl yollarla kuruluyor. Bu ve buna benzer sorular etnografik okumalar eşliğinde tartışılır. Dönem sonuna doğru öğrenciler kendi araştırma önerilerini hazırlarla ve bir konferansta sunmak üzere yazılmış bir makale ödevi teslim ederler.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
    Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Konu anlatımları, sınıf içi tartışmalar, haftalık okumalar, sunumlar


    HAFTALIK PROGRAM

    HaftaKonularÖn Hazırlık


    ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

    Books:
    Robert J. Ulin. Understanding Culture. University of Texas Press, Austin 1984.
    Jim Thomas. Doing Critical Ethnography. Sage Publications, London 1993
    Muriel Saville-Troike. Ethnography of Communication. Basil Blackwell, Oxford 1982.

    Articles:
    Zsuzsa Gille. Critical Ethnography in the Time of Globalization: Toward a New Concept of Site. Cultural Studies Critical Methodologies (2001), v.1, no: 3, p.319 – 334.

    Johannes Fabian. Rule and Process: Thoughts on Ethnography as Communication.
    Phil. Soc. Sct (1979), no: 9, p. 1 – 26.

    Richard E. Flatman. Wittgenstein and the social sciences: Critical reflections concerning Peter Winch’s interpretations and appropriations of Wittgenstein’s thought.
    History of the Human Sciences (2000), v. 13, no: 2, p. 1– 15.

    Maha El-Shinnawy ve Ajay S. Vinze. Int. J. Human. Technology, Culture and Persuasiveness: A study of choice-shifts in group settings.
    Computer Studies (1997), no: 47, p. 473 – 496.

    Lawrence Wieder. Ethnometodology, Conversation Analysis, Microanalysis and the Ethnography of Speaking. Research on Language and Social Interaction (1999), no: 32, p. 163 – 171.

    Catherine Palmer. Ethnography: A Research Method in Practice. Int. J. Turism Research (2001), no: 3, p.301 – 312.

    Stuard Hannabuss. Research Interviews. New Library World (1996), v. 97, no: 1129, p. 22 – 30.

    Colin Day. Methodological Issues: The Use of Critical Ethnography as an Active Research Methodology. http: // www.emeraldinsight.com/0951-3574.htm


    DİĞER KAYNAKLAR

    Yok


    DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

    Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
    Katılım - -
    Laboratuvar - -
    Uygulama - -
    Arazi Çalışması - -
    Proje - -
    Ödev - -
    Sunum/Jüri - -
    Derse Özgü Staj - -
    Diğer Uygulamalar (seminer, stüdyo kritiği, workshop vb.) - -
    Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler (okuma, bireysel çalışma vb.) - -
    Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar - -
    Final Sınavı - -
    Total: 0 0


    İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

    EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
    Toplam İş Yükü (saat):0


    PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

    #