DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ
Dersin Adı |
Kodu |
Yarıyıl |
T+U+L (saat/hafta) |
Türü (Z / S) |
Yerel Kredi |
AKTS |
Disiplinlerarası Stüdyo |
DES 508 |
Güz-Bahar |
03+00+00 |
Seçmeli |
3 |
7.5 |
Akademik Birim: |
Tasarım Yüksek Lisans |
Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
Ön Koşullar |
-- |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Yüksek Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
Ayşe Elif COŞKUN |
Dersin Amacı: |
Dersin hedefi öğrencilerin tasarım ve yakın alanlarında ilgilendikleri konularda sorun tanımlama, yaklaşım belirleme ve analiz etme becerilerini geliştirmenin yanı sıra takım çalışması, işbirliği ve paylaşım deneyimi kazanmalarıdır. |
Dersin İçeriği: |
Dersin içeriği her dönem farklı tanımlanmakta, öncelik güncel konularda olmak üzere, tartışarak birlikte oluşturulmaktadır. Öğrenciler SBE 500 Seminer dersi ve diğer seminerden seçtikleri konuşmalardan yola çıkarak kendisini ilgilendiren ve önemli bulduğu bir konuda araştırma yapacak veya proje üretecek, bunu yazılı ve sözlü olarak sunacaktır. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Araştırma süresince farklı disiplinlerin karşılıklı ilişkilerinden beslenmek.
- 2- Çeşitli tasarım metodları üzerine bilgi edinmek
- 3- Yaratıcı düşünme süreçleri ile üretmeye yönelik ekip çalışması yapmak
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
seminer, konuk konuşmacı, sunum, proje |
HAFTALIK PROGRAM
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Dersin konusu üzerine teorik bilgi çalışmaları |
|
2 |
Dersin konusu üzerine teorik bilgi çalışmaları |
|
3 |
Dersin konusu üzerine teorik bilgi okumaları |
|
4 |
Dersin konusu üzerine teorik bilgi okumaları |
|
5 |
Alan seçimi |
|
6 |
Alana özel tasarım araştırması ve topluluklarla iletişim |
|
7 |
Alana özel tasarım araştırması ve topluluklarla iletişim |
|
8 |
Alana özel tasarım araştırması ve topluluklarla iletişim |
|
9 |
Sunumlar: Ön Jüri |
|
10 |
Sürecin belgelenmesi |
|
11 |
Sürecin belgelenmesi |
|
12 |
Tartışmalar |
|
13 |
Son revizyonlar |
|
14 |
Son revizyonlar |
|
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR
DİĞER KAYNAKLAR
Her dönem dersi alan öğrencilerin ilgi alanlarına dayanarak odaklanılacak konuya göre kaynaklar belirlenmektedir. |
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
Arazi Çalışması |
1 |
10 |
Sunum/Jüri |
1 |
10 |
Diğer Uygulamalar (seminer, stüdyo kritiği, workshop vb.) |
5 |
10 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler (okuma, bireysel çalışma vb.) |
10 |
10 |
Final Sınavı |
1 |
60 |
Total: |
18 |
100 |
İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | 1 | 30 | 30 |
Sunum/Jüriye Hazırlık | 1 | 10 | 10 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler | 10 | 4 | 40 |
Final Sınavı | 1 | 64 | 64 |
Toplam İş Yükü (saat): | 186 |
1 AKTS = 25 saatlik iş yükü
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
# |
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
PY9 |
OC1 |
1 |
3 |
2 |
|
|
|
|
|
|
OC2 |
2 |
|
|
2 |
|
|
3 |
|
1 |
OC3 |
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek