DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
İnsan Odaklı Tasarım DES 514 Güz-Bahar 03+00+00 Seçmeli 3 7.5
Akademik Birim: Tasarım
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Yüksek Lisans
Dersin Koordinatörü: Orçun KEPEZ
Dersin Amacı: Bu dersin amacı İnsan Odaklı Tasarımın temel kavramlarını tanıtmak ve bu çerçevede öğrencilerin kendi orijinal uygulamalı araştırma projelerini geliştirmelerini sağlamaktır.
Dersin İçeriği: Ders İnsan Odaklı Tasarımı disiplinler arası bir çerçevede uygulamalarla destekleyerek öğrencilerin kendi orijinal uygulamalı araştırma projelerini geliştirdikleri bir süreç izler.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- İnsan Odaklı Tasarım kavramının gelişimini disiplinlerarası bir perspektifte bilme
  • 2- Katılımcı Tasarım Çalıştayı düzenleyebilme
  • 3- Kullanıcı geribildirimi için farklı veri toplama estrümanları tasarlayabilme
  • 4- Araştırma bulgularını farklı kullanıcı gruplarına etkin olarak iletişimde tutabilme
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Dersler, görsel sunumlar, sınıfiçi çalışmalar, tartışmalar, vaka çalışmaları (takım çalışması şeklinde), saha gezileri, proje sunumları


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık ÖÇ
1 İnsan Odaklı Tasarım Nedir? Konu ile ilgili okumalar ve genel araştırma 1
2 İnsan Odaklı Tasarıma Disiplinlerarası Yaklaşımlar Konu ile ilgili okumalar ve genel araştırma 1
3 İnsan Odaklı Tasarımda Vaka Çalışmaları Konu ile ilgili okumalar ve genel araştırma 1
4 Kullanıcılar mı Katılımcılar mı? İnsanları Tasarım Sürecine Dahil Etme Yöntemleri Konu ile ilgili okumalar ve genel araştırma 2
5 Katılımcı Tasarım Çalıştayı Tasarlamak: Yapılması ve yapılmaması gerekenler Konu ile ilgili okumalar ve genel araştırma 2
6 Derse Probleminizi Getirin: Proje Gelişimi ve Vaka Çalışmaları Konu ile ilgili Okumalar 2
7 Çalıştay 1: Projenizin Problemini Belirlemek Konu ile ilgili Okumalar 3
8 Çalıştay 2: Probleminiz için Metodoloji Geliştirmek Konu ile ilgili Okumalar 3
9 Çalıştay 3: Saha Araştırma Alet Çantası Konu ile ilgili Okumalar 3
10 Bulgularınızı Laba Getirin Saha Araştırma Sonuçlarının Analizi 4
11 Tasarım Alanına Seslenme Analiz sonuçlarını görselleştirme 4
12 Proje Sunumları ve Geribildirim Sunumu Hazılama 4
13 Araştırma Bulgularını Kullanıcı Dostu Formatlarda Paylaşmak Konu ile ilgili Okumalar 4
14 Dönemin Değerlendirmesi Öğrenme Deneyimi ile ilgili materyal toplanması 4


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Sanoff, Henry. 2000. Community Participation Methods in Design and Planning. New York: Wiley. IDEO, ed. 2011. Human Centered Design: Toolkit. 2nd ed. Palo Alto, Kalif.: IDEO. LUMA Institute, ed. 2012. Innovating for People: Handbook of Human-Centered Design Methods. First edition. Pittsburgh,PA: LUMA Institute. Diğer kaynaklar öğrencilerin araştırma ilgi alanlarına göre belirlenecektir.


DİĞER KAYNAKLAR

Diğer kaynaklar öğrencilerin araştırma ilgi alanlarına göre belirlenecektir.


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 14 -
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Arazi Çalışması - -
Proje - -
Ödev - -
Sunum/Jüri 1 5
Derse Özgü Staj - -
Diğer Uygulamalar (seminer, stüdyo kritiği, workshop vb.) 3 15
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler (okuma, bireysel çalışma vb.) 11 -
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar 1 30
Final Sınavı 1 50
Total: 31 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati11333
Laboratuvar000
Uygulama000
Arazi Çalışması000
Proje000
Ödev000
Sunum/Jüriye Hazırlık115.515.5
Derse Özgü Staj000
Diğer Uygulamalara Hazırlık339
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler11666
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar12424
Final Sınavı14040
Toplam İş Yükü (saat):187.5


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9
OC1 3                
OC2   2 3            
OC3     3            
OC4                 2