DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
İnsan Odaklı Tasarım DES 514 Güz-Bahar 03+00+00 Seçmeli 3 7.5
Akademik Birim: Yüksek Lisans Enstitüsü
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Yüksek Lisans
Dersin Koordinatörü: Konca Saher
Dersi Veren(ler): Konca Saher, banu.manav
Dersin Amacı: Bu dersin amacı İnsan Odaklı Tasarımın temel kavramlarını tanıtmak ve öğrencilerin kendi disiplinleriyle de uygun özgün bir uygulamalı araştırma projesi geliştirmelerini sağlamaktır.
Dersin İçeriği: Ders, aydınlatma ve akustik üzerine İnsan Odaklı Tasarım hakkındaki disiplinler arası kavramları aktarır ve öğrencilerin uygulamalı tasarım araştırma projelerini tasarlamalarına olanak tanıyan uygulamalı atölye çalışmaları ile desteklenir.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- İOT'nin disiplinler arası bakış açısıyla irdelemek.
  • 2- Katılımcı bir tasarım atölyesi tasarlayabilmek.
  • 3- Kullanıcı geri bildirimlerini toplamak için birden fazla araç tasarlayabilmek.
  • 4- Araştırma bulgularını farklı kitlelere etkili bir şekilde aktarabilmek
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Ders anlatımı, görsel sunumlar, sınıf çalışmaları, tartışmalar, vaka çalışmaları (ekip çalışması), saha gezileri, proje sunumları.


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Derse giriş
2 İnsan Odaklı Aydınlatma Tasarımı
3 Yerinde Aydınlatma Koşulları Değerlendirmesi-Örneklem Çalışması
4 Yerinde Aydınlatma Koşulları Değerlendirmesi-Örneklem Çalışması Bulguların değerlendirilmesi.
5 Aydınlatma Kullanıcı Deneyimi için Anket Çalışması
6 Aydınlatma Kullanıcı Deneyimi için Anket Çalışması Bulguların değerlendirilmesi.
7 İnsan Odaklı Akustik Tasarım
8 Yerinde Akustik Koşulları Değerlendirmesi-Örneklem Çalışması
9 Yerinde Akustik Koşulları Değerlendirmesi-Örneklem Çalışması Bulguların değerlendirilmesi.
10 Akustik Kullanıcı Deneyimi için Anket Çalışması
11 Akustik Kullanıcı Deneyimi için Anket Çalışması Bulguların değerlendirilmesi.
12 Aydınlatma ve Akustiğin Kullanıcılar Üzerindeki Birleşik Etkilerinin Değerlendirilmesine Yönelik Deneyler
13 Aydınlatma ve Akustiğin Kullanıcılar Üzerindeki Birleşik Etkilerinin Değerlendirilmesine Yönelik Deneyler Bulguların değerlendirilmesi.
14 Aydınlatma ve Akustiğin Kullanıcılar Üzerindeki Birleşik Etkilerinin Değerlendirilmesine Yönelik Deneyler Bulguların değerlendirilmesi.


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

IDEO, ed. 2011. Human Centered Design: Toolkit. 2nd ed. Palo Alto, Kalif.: IDEO.
LUMA Institute, ed. 2012. Innovating for People: Handbook of Human-Centered Design Methods. First edition. Pittsburgh,PA: LUMA Institute.


DİĞER KAYNAKLAR

Öğrencilerin araştırma ilgi alanlarına göre belirlenecektir.


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 14 -
Uygulama 3 60
Final Sınavı 1 40
Total: 18 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Uygulama33090
Final Sınavı14040
Toplam İş Yükü (saat):172


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9
OC1                  
OC2                  
OC3                  
OC4