DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ
Dersin Adı |
Kodu |
Yarıyıl |
T+U+L (saat/hafta) |
Türü (Z / S) |
Yerel Kredi |
AKTS |
İmge Kuramları ve Analizi |
DES 516 |
Güz |
03+00+00 |
Seçmeli |
3 |
7.5 |
Akademik Birim: |
Tasarım |
Öğrenim Türü: |
Örgün eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Yüksek Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
Ayhan ENŞİCİ |
Dersin Amacı: |
Bu dersin amacı, görseller ve toplumdaki temsilcilikleri ve işlevleri ile ilgili, ideoloji, hegemonya, söylem vb. dahil olmak üzere alana özgü terimleri tanımlamayı amaçlamaktadır. Ayrıca bu dersin amacı, temsili teoriler ve kültürel üretim stratejilerinin yorumlama biçimlerindeki yorumlama biçimleri de dahil olmak üzere temel teorik modelleri ve kavramları tartışmayı amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği: |
Ders, kültür bağlamında imaj üretimi sürecini incelemeye başlar. Bu derste sanat, tasarım ve gerçek yaşamdaki görüntü ve görüntü ilişkilerini analiz etmek için gerekli olan semiyotiklere odaklanan kuramsal bir çerçeveyi takip eder. Ders sanat teorisi, görsel teori gibi çeşitli disiplinlerin bilgisi birleştirmeyi hedeflemektedir. Ayrıca tasarım çalışmaları, imaj üretm süreçlerini biçimlendiren kültürel güçleri anlamada eleştirel yaklaşımlar sağlar. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Farklı perspektifler alan kültürel teoriler hakkında tartışmaları takip etme yeteneği.
- 2- Görsel ve metinsel materyaller ve bunlar arasındaki ilişki hakkında eleştirel düşünme yeteneği
- 3- Uygun olan kuramsal kavramları uygulama ve görüntüleri betimlemek ve tartışmak için kullanır.
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
|
HAFTALIK PROGRAM
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Giris |
|
2 |
Konu Anlatımı |
|
3 |
Konu Anlatımı |
|
4 |
Okumalar Üzerine Tartışma |
|
5 |
Konu Anlatımı |
|
6 |
Konu Anlatımı |
|
7 |
Okumalar Üzerine Tartışma |
|
8 |
Öğrenci Sunumları |
|
9 |
Öğrenci Sunumları |
|
10 |
Öğrenci Sunumları |
|
11 |
Konu Anlatımı |
|
12 |
Konu Anlatımı |
|
13 |
Okumalar Üzerine Tartışma |
|
14 |
Tartışma |
|
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR
Nicholas Mirzoeff (1999) An Introduction to Visual Culture.New York and London: Routledge.
Arthur Asa Berger. (1989) Seeing is Believing: An Introduction to Visual Communication.Mountain View, CA: Mayfield Publishing Company.
Cooper, J.C. (1999) An Illustrated Encyclopedia of Traditional Symbols.London: Thames and Hudson. |
DİĞER KAYNAKLAR
Jean Chevalier and Allan Gheerbrant. (1994). The Penguin Dictionary of Symbols. London: Penguin Books. |
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
Katılım |
14 |
10 |
Uygulama |
4 |
10 |
Ödev |
4 |
20 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar |
1 |
20 |
Final Sınavı |
1 |
40 |
Total: |
24 |
100 |
İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Uygulama | 4 | 10 | 40 |
Ödev | 4 | 15 | 60 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 1 | 20.5 | 20.5 |
Final Sınavı | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü (saat): | 187.5 |
1 AKTS = 25 saatlik iş yükü
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
# |
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
PY9 |
OC1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek