Dersin Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U+L (saat/hafta) | Türü (Z / S) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Bilgi Üretim Aracı Olarak Performatif Araştırma | DES 544 | Güz-Bahar | 03+00+00 | Seçmeli | 3 | 7.5 |
Akademik Birim: | Sanat ve Tasarım |
Öğrenim Türü: | Örgün eğitim |
Ön Koşullar | - |
Öğrenim Dili: | İngilizce |
Dersin Düzeyi: | Yüksek Lisans |
Dersin Koordinatörü: | Ayşe EREK & İnci EVİNER |
Dersi Veren(ler): | İnci EVİNER |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı sanatı bir bilgi üretim aracı ve yaratıcı ve eleştirel fikirler üretmek ve sanatsal düşünce, fikrin ifade edilmesi, görsel algı, performatif araştırma olanakları ve görsel düşünme için kullanım ve farkındalık fırsatı sağlayan bir deneyim alanı olarak, çok disiplinli sanatsal araçları da kullanarak ele almaktır. Çağdaş Sanat, öğrencilerin görsel, bedensel ve duygusal kapasitelerini kendilerini ifade etme ve hayatın nasıl işlediğini anlamalarını sağlayacak önemli bir kaynak olarak hizmet etmektedir. |
Dersin İçeriği: | Ders, performatif uygulamalarla süreç içerisinde öğrenmeyi ve yaratmayı içerir. Öğrenciler zaman, mekân ve hareket gibi kavramlarla oynamaya ve araştırma yapmaya çalışırlar. Başlıca konular ve kavramlar sahne alanı yaratma, kelimelerle oynama, katılımcı sanat pratikleri, tekrarlama içinde kimlik sorunu ve alıntıların kullanımı ve Fransız feminist performans sanatçı çalışmaları teorisi, Dada'nın hala varlığını sürdürüp sürdürmediği, Eylemci organı salonda kamusal ve sosyal bedende, performatif yazılar ve performatif okumalardır. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | 1. Mekânın çok amaçlı kullanımı 2. Entelektüel bilgi birikiminin hayatın ve politikanın dinamikleriyle birlikte kullanılması 3. Çoklu disiplinin getirdiği imkânlarla meseleleri çok yönlü ele alabilme 4. Eleştirel düşünceyi geliştirme 5. Görsel ve teorik konularla ilgili bilgi birikiminin genişlemesi 6. Orijinal fikirlerin yaratıcı işlere dönüşebilmeleri için yöntemler geliştirme 7. İç görü kazanma 8. Kavramsallaştırma ve bağlamsallaştırmayı öğrenme 9. Sanatsal araştırmanın yeni alanlarını keşfetme |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı | Ders programının incelenmesi |
2 | Performans ve performatif kavramlarının ve sanatsal araştırma ve bilimsel araştırmanın ayrımı | Yaratıcı sanatlar için performatif paradigma okuması, Barbara Bolt |
3 | “Victory over the sun” Sokakta gerçekleşen bir sanatsal eylem | |
4 | İki farklı yazarın makalelerinden performatif okumalar | Okuma:Dreaming by the book,Elaine Scarry |
5 | Sanatsal fotoğraf ve gazetecilik | Okuma: Martha Rosler,John Baldessari,Gerhard Richter |
6 | Otobüste, spor merkezinde, okulda, mutfakta eylemde bulunmak | Vito Acconci,Group Meterial,Adrian Pipper,Sophie Calle |
7 | Dada, günlük hayat ve sanat | Okuma: George Brecht Chance Imagery 1957 |
8 | Verilen sanatsal işlerin araştırılması | Çağdaş sanatçıların araştırılması |
9 | stüdyo | Okuma:Henri Lefebvre, Social Space,1974 |
10 | stüdyo | çoklu disiplin araçları |
11 | stüdyo | çoklu disiplin araçları |
12 | stüdyo | |
13 | sunum | |
14 | sunum |
Jacques Ranciére,Özgürleşen Seyirci,Le Spectateur émancipé,çev,E. Burak Şaman,Metis,2008, Alain Badiou,Başka bir Estetik, Petit Manuel d’inesthétique,çev. Aziz Ufuk Kılıç,Metis,2009 Jacques Ranciére,Estetiğin Huzursuzluğu,Malaise dans I’esthétique,çev,Aziz Ufuk Kılış,İletişim,2012 Barbara Bolt,Yeni bir bakışla,Heıdegger,Heidegger Reframed:Interpreting Key Thinkers fort he Arts,Çev,Murat Özbank,Kolektif 2012 Documents of Conemporary Art,Whitechapel Gallery,MIT Press,Appropriation,The Archive,Chance,Particippation.London Giorgio Agamben,Açıklık,İnsan ve Hayvan,L’aperto-L’upmo e I’animale,çev.Meryem Mine Çilingiroğlu,YKY,2009 Art Now,edited by Hans Werner Holzwarth,Taschen Elaine Scarry,Kitapla Hayal Etmek,Dreaming by the book,çev,Bülent O. Doğan,Metis Eleştiri,2006 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
---|---|---|
Katılım | 1 | 10 |
Proje | 1 | 30 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler (okuma, bireysel çalışma vb.) | 1 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 50 |
Total: | 4 | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | 2 | 6 | 12 |
Proje | 2 | 12 | 24 |
Sunum/Jüriye Hazırlık | 1 | 10 | 10 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler | 20 | 2 | 40 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 3 | 8 | 24 |
Final Sınavı | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü (saat): | 177 |
# | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 |
OC1 | 3 | 2 | 1 | ||||||
OC2 | 2 | 1 | 3 | ||||||
OC3 | 1 | 2 | 3 | ||||||
OC4 | 3 | 1 | 2 | ||||||
OC5 | 3 | 1 | 2 | ||||||
OC6 | 3 | 1 | 2 | ||||||
OC7 | 1 | 2 | 3 | ||||||
OC8 | 3 | 2 | 1 | ||||||
OC9 | 3 | 1 | 2 |