Akademik Birim: |
Finans ve Bankacılık - Yüksek Lisans |
Öğrenim Türü: |
Örgün eğitim |
Ön Koşullar |
yok |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Yüksek Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
Belma ÖZTÜRKKAL |
Dersin Amacı: |
Bu dersin amacı Türkiye Cumhuriyeti iktisadi sisteminin tarihsel gelişim sürecini ekonomi teorisi ve politik ekonomi metotları ışığıyla ve en önemli detaylarıyla incelemektir. |
Dersin İçeriği: |
Bu ders Türkiye ekonomisindeki tarihsel gelişmeleri politik iktisat çerçevesi ve klasik ekonomi teorisi yaklaşımıyla analiz etmektedir. Ders öncelikle Osmanlı İmparatorluğu`nun çözülme sürecine odaklanmakta ve sonra Türkiye Cumhuriyeti`nin 1923`ten bu yana evrilerek gelen iktisadi yapısını incelemektedir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Türkiye Cumhuriyeti iktisadi sisteminin tarihsel gelişim süreci hakkında bilgi ve fikir sahibi olmak
- 2- Türkiye ekonomisinin güncel problemlerinin tarihsel kökenlerini anlamak ve bu problemlere yaratıcı ve uygulanabilir çözümler önerebilmek
- 3- ekonomi teorisi çerçevesinde Türkiye ekonomisini gelişmekte olan başka ülkelerle kıyaslayabilmek
- 4- Türkiye ekonomisi ve finansal sistemi ile ilgili araştırma yapma ve makale yazma ve akademik seviyede sunum yapma yetenek ve becerilerini iyileştirmek
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
1. ders anlatımı2. sınıf-içi tartışmalar3. dönem projesi |
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
# |
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
PY9 |
PY10 |
PY11 |
PY12 |
OC1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek