Akademik Birim: |
|
Öğrenim Türü: |
Örgün eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
Meltem ŞENGÜN UCAL |
Dersin Amacı: |
1. Bir mühendisin ekonomik analizleri uzmanı olduğu alanda uygulayabilmesini sağlamak.
2. Mikroekonominin temel ilkelerini anlatmak
3. Makroekonominin genel işleyişini Türkiye ekonomisi ile ilişkili olarak sunmak
|
Dersin İçeriği: |
Mikroekonominin temel ilkelerine giriş; ekonominin temel sorunları; hane halkı ve firma davranışının modellenmesi; piyasa yapıları; kamu maliyesinin temelleri; makroekonominin uluslararası ilişkileri de içerecek şekilde modellenmesi |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Ekonominin temel sorunlarını anlama
- 2- Ekonomik analizin araçları ile tanışma
- 3- Ekonomideki mikro karar birimlerinin –hanehalkı ve firmaların- karar süreçlerini anlama
- 4- Teknoloji, üretim fonksiyonu, verimlilik, maliyet minimizasyonu ve kar maksimizasyonu kavramlarını anlama
- 5- Piyasaların işleyişini ve farklı piyasa yapılarını kavrama
- 6- Fiyatlama Stratejileri
- 7- Mühendislik İktisat İlişkisi
- 8- Makroekonominin işleyişini kavrayabilmek için gerekli temel kavram ve süreçleri anlama
- 9- Türkiye ekonomisinin genel yapısına ilişkin bir bakış açısı kazanma
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
|
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
ÖÇ |
1 |
Ekonomiye Giriş |
|
1 |
2 |
Yönetim Ekonomisinin Temelleri |
|
2 |
3 |
Piyasa Güçleri: Talep ve Arz |
|
2,3 |
4 |
Kantitatif Talep Analizi |
|
2,3 |
5 |
Bireysel Davranış Kuramı |
|
3 |
6 |
Üretim Süreci ve Maliyetler |
|
3,4 |
7 |
Rekabetçi, Tekelci ve Monopolistik Rekabet Piyasalarında Yönetim |
|
4,5 |
8 |
Temel Oligopol Modeller |
|
5 |
9 |
Piyasa Gücüne Sahip Firmalar için Fiyatlandırma Stratejileri |
|
4 |
10 |
Oyun Teorisi: İç Oligopol |
|
5 |
11 |
Piyasadaki Hükümete Yönelik Yönetici Rehberi |
|
6 |
12 |
İş Stratejisinde İleri Konular |
|
5 |
13 |
Makroekonomi ve Türkiye Ekonomisi |
|
7,8 |
14 |
Makroekonomi ve Türkiye Ekonomisi |
|
7,8 |
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
R.S.Pindyck and D.L. Rubinfeld, Microeconomics, 6th Edition, Prentice-Hall, 1998.
J. Sloman, Economics, 5th edition, Prentice-Hall, 2003.
Kepenek, Y. ve Yentürk, N. 2001. Türkiye Ekonomisi, 18. baskı, Remzi Yay. İstanbul.
Yentürk, N. 2005. Körlerin Yürüyüşü: Türkiye Ekonomisi ve 1990 sonrası Krizleri, 2. Baskı. İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, İstanbul.
|
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
# |
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
PY9 |
PY10 |
PY11 |
OC1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
|
OC2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
|
OC3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
OC4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
OC5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
OC6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
OC7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
1 |
OC8 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
OC9 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek