Akademik Birim: |
Bilgisayar Mühendisliği |
Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
Ön Koşullar |
Yoktur |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
Tamer DAĞ |
Dersi Veren(ler): |
Tamer DAĞ |
Dersin Amacı: |
Sistem modellerini belirtebilmek için çeşitli teknikler incelenecektir. Bir modelden benzetim oluşturabilmek için var olan teori ve teknikler öğretilecek ve benzetilen sistemin doğruluğunu ölçmek için teknikler incelenecektir. Bilgisayar temelli simülasyonlar
sayesinde, öğrenciler öğrendikleri teknikleri uygulama imkanı bulacaktır. |
Dersin İçeriği: |
Benzetim, gerçek veya teorik bir sistemin modelinin tasarımı, bu modeli çalıştırarak davranışının gözlenmesi ve sonuçların analizidir. Bu ders, bilgisayar-bazlı
benzetime odaklıdır, model bir bilgisayar program tabanlı olarak yapılır programı çalıştırarak ve ortaya çıkan bilginin analiziyle benzetilen sistemin davranışı
incelenir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Bilgisayar benzetimini kavramak
- 2- Ayrık olay benzetim metodlarını kavramak ve
öğrenmek
- 3- Benzetim modellerinin doğrulama ve onaylama
metodlarını öğrenmek
- 4- Rastgele sayı üretme tekniklerini öğrenmek
- 5- Modelleme ve benzetim için iyi derecede bir
bilgisayar programını kullanabilmek
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Ders ve projeler |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
ÖÇ |
1 |
Simülasyona Giriş |
Jerry Banks et al, Pearson, 2010Ch. 1.1 - 1.6 |
1 |
2 |
Proje Sunumları |
Proje 1 |
5 |
3 |
Simülasyona Giriş |
Jerry Banks et al, Pearson, 2010Ch. 1.7- 1.12 |
1 |
4 |
Simülasyon Örnekleri |
Jerry Banks et al, Pearson, 2010Ch. 2.1- 2.3 |
1 |
5 |
Simülasyon Örnekleri |
Jerry Banks et al, Pearson, 2010Ch. 2.4- 2.6 |
1 |
6 |
Proje Sunumları |
Proje 2 |
5 |
7 |
Ayrık-Olay Simülasyonu |
Jerry Banks et al, Pearson, 2010Ch. 3.1 |
2,3 |
8 |
Ayrık-Olay Simülasyonu |
Jerry Banks et al, Pearson, 2010Ch. 3.1 |
2,3 |
9 |
Proje Sunumları |
Proje 3 |
5 |
10 |
Ayrık-Olay Simülasyonu |
Jerry Banks et al, Pearson, 2010Ch. 3.2 - 3.3 |
2,3 |
11 |
Rastgele Sayı Üretimi |
Jerry Banks et al, Pearson, 2010Ch. 7.1 - 7.3 |
4 |
12 |
Rastgele Sayı Testleri |
Jerry Banks et al, Pearson, 2010 Ch. 7.4 - 7.5 |
4 |
13 |
Proje Sunumları |
Proje 4 |
5 |
14 |
Proje Sunumları |
Proje 5 |
5 |
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
# |
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
PY9 |
PY10 |
PY11 |
PY12 |
OC1 |
1 |
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC2 |
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC3 |
1 |
|
2 |
2 |
2 |
|
|
|
|
|
|
|
OC4 |
1 |
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC5 |
|
|
|
|
3 |
|
|
3 |
|
|
|
|
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek