Akademik Birim: |
|
Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
Ön Koşullar |
Sayısal Tasarım, Bilgisayar Programlama-1 |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
Habib ŞENOL |
Dersin Amacı: |
Ders, öğrencilere assembly programlama dilini ve mikroişlemcilerin temel arabirimlerini tanıtmayı amaçlamaktadır. Ders, ayrıca mikroişlemci komut setinin çalışmasını ve Arduino'yu kullanan Atmel Atmega328p mikroişlemcisinin assembly ve Arduino C/C++ dili ile programlamasını da içermektedir. |
Dersin İçeriği: |
Bir mikroişlemci ve microdenetleyicinin gerçekleştirdiği temel işlemleri anlamak ve assembly ile Arduino C/C++ dilindeki temel programlama becerilerini öğrenmek. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Mikroişlemci ve mikrodenetleyici mimarisi prensiplerini ve donanım ile yazılım arasındaki arayüzleri tanımlama ve açıklama becerisi.
- 2- Mantık ve Boolean cebri işlemlerini gösterme ve gerçekleştirme becerisi.
- 3- Tuş takımları, LCD modüller, analogdan dijitale dönüştürücüler gibi çeşitli G/Ç cihazlarını kullanma becerisi.
- 4- Bir mikrodenetleyici sistemi, tasarlama, uygulama ve programlama becerisi.
- 5- Assembly programları yazabilme ve makine kodu karşılığını anlama becerisi.
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Öğrenciler laboratuvarda verilen bir problemin çözümü olarak mikrodenetleyici tabanlı devreyi kurup ilgili assembly ve Arduino C/C ++ programlarını yazmaya çalışacaklardır. |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
ÖÇ |
1 |
Bilgisayar bileşenleri: Bir CPU nasıl çalışır? Getirme-Kod Çözme-Yürütme Çevrimi. |
|
1 |
2 |
Sayılar, sayı sistemleri, sayı sistemlerini birbirlerine çevirme, negatif sayılar, ikinin tümleyeni, sayı döngüsü. |
|
2 |
3 |
Lojik operatörler, minterm ve maxtermler. |
|
2 |
4 |
Mikroişlemci ve mikrodenetleyicilerin bileşenleri, Arduino geliştirme kiti ve teknik özellikleri. |
|
3,4 |
5 |
C Kullanarak Arduino rogramlama: Değişkenler, veri tipleri, artimetik işlemler, sabitler, akış kontrolü. |
|
3,4 |
6 |
Arduino kod kütüphanesi: Sayısal G/Ç, Analog G/Ç, zaman, math, rasgele sayılar ve serial kullanımı. |
|
3,4 |
7 |
C Kullanarak Arduino uygulamaları (Sayısal giriş, sayısal çıkış, analog giriş, Arduino PWM, seri alıcı ve seri verici) |
|
3,4 |
8 |
Arasınav |
|
9 |
Bilgisayar hafızası, yükleme/saklama işlemleri, saklayıcılar, assembly programlama. |
|
1,5 |
10 |
Atmel AVR mikrodenetleyiciler: time, endian, Atmel AVR hafıza (program ve veri hafızası). |
|
3,4,5 |
11 |
Adresleme modları (hemen, doğrudan ve dolaylı), giriş/çıkış adresleri ve portlar (portB, portC ve portD) |
|
5 |
12 |
AVR makine kodu komut formatı, asssembly den makine koduna, makine kodundan assmbly koduna geçiş, dallanma ve dallanma adresleri. |
|
5 |
13 |
Durum saklayıcıları, öteleme ve döndürme, bit işlemleri ve test edilmeleri, aritmetik koşul bayrakları. |
|
4,5 |
14 |
Yığın ve yığın işaretçi saklayıcıları, altprogramlar, MATLAB ile temel Arduino programlama. |
|
4,5 |
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
# |
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
PY9 |
PY10 |
PY11 |
OC1 |
2 |
1 |
2 |
3 |
|
|
|
1 |
|
|
|
OC2 |
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC3 |
|
|
|
3 |
2 |
|
|
|
|
|
|
OC4 |
2 |
1 |
3 |
3 |
2 |
|
|
1 |
|
|
|
OC5 |
|
1 |
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek