Akademik Birim: |
|
Öğrenim Türü: |
Örgün eğitim |
Ön Koşullar |
Sinyaller ve Sistemler |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
Serhat ERKÜÇÜK |
Dersin Amacı: |
Bu dersin amacı öğrencilere ayrık zamanlı sistemler teorisini tanıtmak ve aynı zamanda öğrendikleri teorik bilgiyi mühendislik problemlerine uygulamayı öğretmektir. |
Dersin İçeriği: |
Ayrık zamanlı sinyal ve sistemlerin gözden geçirilmesi. Z-dönüşümünün gözden geçirilmesi. Sürekli zamanlı sinyallerin örneklenmesi. Doğrusal, zamanla değişmeyen sistemlerin dönüşüm analizi. Ayrık zamanlı sistemler için yapılar. Süzgeç tasarım teknikleri. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Ayrık zamanlı sinyal ve sistemlerin matematiksel gösterimini kavrayabilme becerisi
- 2- Doğrusal, zamanla değişmeyen sistemlerin özelliklerini kavrayabilme becerisi
- 3- Fourier dönüşümü ve z-dönüşümünü sistem analizlerinde kullanabilme becerisi
- 4- Sürekli zamanlı sinyallerden ayrık zamanlı sinyaller elde edebilme ve sürekli zamanlı sinyalleri başarılı bir şekilde geri elde edebilme becerisi
- 5- Sistemleri doğrusal fark denklemleri ile belirleyebilme becerisi
- 6- Ayrık zamanlı sistemlerin gerçekleştirim yapılarını anlayabilme ve sistem gerçekleştirimi için istenilen yapıyı seçebilme becerisi
- 7- İstenilen süzgeç belirtimlerini kavrayabilme ve süzgeç tasarlayabilme becerisi
- 8- Takım projesi kapsamında gerekli analiz tekniklerini ve yazılımları kullanabilme ve sunabilme becerisi
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Sözlü anlatım, Matlab uygulamaları, ödevler |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Ayrık zamanlı sinyal ve sistemler, doğrusal zamanla değişmeyen (DZD) sistemlerin özellikleri |
|
2 |
Fourier dönüşümünün gözden geçirilmesi, z-dönüşümü |
|
3 |
Z-dönüşümünün ROC özellikleri, ters yönde z-dönüşümü, z-dönüşümü ve DZD sistemler |
|
4 |
Sürekli zamanlı sinyallerin örneklenmesi, peryodik örnekleme, Nyquist-Shannon örnekleme teorisi |
|
5 |
Örneklemenin frekans bölgesi gösterimi, sınırlı bantlı bir sinyalin örneklerinden geri kazanılması, örnekleme hızının değişimi |
|
6 |
Arasınav ? 1 |
|
7 |
DZD sistemlerin dönüşüm analizi, DZD sistemlerin frekans tepkisi |
|
8 |
Doğrusal fark denklemleri tarafından belirlenen sistemler |
|
9 |
Ayrık zamanlı sistemler için yapılar, blok diyagramı gösterimi |
|
10 |
Sinyal akış grafiği gösterimi, IIR sistemler için temel yapılar |
|
11 |
Çaprazlanmış biçimler, FIR sistemler için temel yapılar |
|
12 |
Arasınav ? 2 |
|
13 |
Süzgeç tasarım teknikleri, süzgeç belirtimleri, sürekli zamanlı süzgeçler |
|
14 |
Ayrık zamanlı IIR ve FIR süzgeç tasarımı |
|
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
# |
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
PY9 |
PY10 |
PY11 |
OC1 |
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC2 |
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC3 |
3 |
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
OC4 |
3 |
2 |
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
OC5 |
3 |
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
OC6 |
3 |
2 |
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
OC7 |
2 |
2 |
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
OC8 |
2 |
2 |
2 |
3 |
|
3 |
2 |
|
|
|
|
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek