Akademik Birim: |
|
Öğrenim Türü: |
Örgün eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
Yalçın Şadi |
Dersin Amacı: |
Dersi tamamlayan öğrencilerin şu noktalarda yetkinlik sağlaması beklenmektedir:
• Kablosuz ağ oluşturmanın temellerini ve zorluklarını öğrenmek
• Kablosuz sensor ağların kısıtlarını ve gerekliliklerini anlamak
• Belirli bir kablosuz sensor ağ uygulamasının zorluklarını çözebilecek ve gerekliliklerini sağlayacak protokoller tasarlamak |
Dersin İçeriği: |
Dersin amacı, protokoller üzerinde odaklı olmak üzere kablosuz sensör ağları için bir temel oluşturmaktır. Ders, kablosuz sensör ağları uygulamaları ile sensör ve ağların yapısı hakkında verilen girişle başlar. Devamında, farklı kablosuz ağ protokol katmanlarındaki (fiziksel, MAC, routing) zorluklar, sensör ağlarının özel gereklilikleri dikkate alınarak sunulur ve bu katmanlar için tasarlanan haberleşme protokolleri incelenir. Ders ayrıca, kablosuz sensör ağlarında programlama, Nesnelerin İnterneti ve Makineler arası İletişim gibi ekstra konuları içerir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Kablosuz sensör ağları uygulamaları ve bunların özelliklerini ve gerekliliklerini anlama ve açıklayabilme becerisi
- 2- Sensör node yapısını ve sensor ağ yapılanmasını ve çeşitlerini anlama ve açıklayabilme becerisi
- 3- Fiziksel katman elemanlarını ve dizayn gerekliliklerini anlama becerisi
- 4- Ortam erişimı kontrol katmanı gerekliliklerini, problemlerini ve literatürdeki farklı çözümleri ve algoritmaları kavrama becerisi
- 5- Ağlarda paket iletimi problemini incelemek ve farklı çözümleri analiz etme becerisi
- 6- Sensör ağlarında zaman senkronizasyonu problemini inceleme ve çözüm üretebilme becerisi
- 7- Data merkezli ve içerik tabanlı networking konseptlerini anlama ve açıklayabilme becerisi
- 8- Kablosuz ağlarda konumlandırma tekniklerini öğrenme ve uygulama becerisi
- 9- Topoloji kontrol mekanizmalarını öğrenme ve uygulama becerisi
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
|
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
# |
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
PY9 |
PY10 |
PY11 |
OC1 |
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC2 |
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC3 |
3 |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC4 |
3 |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC5 |
3 |
2 |
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
OC6 |
3 |
2 |
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
OC7 |
3 |
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC8 |
3 |
2 |
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
OC9 |
3 |
2 |
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek