| Akademik Birim: |
Yönetim Bilişim Sistemleri |
| Öğrenim Türü: |
Örgün eğitim |
| Ön Koşullar |
Yok |
| Öğrenim Dili: |
İngilizce |
| Dersin Düzeyi: |
Lisans |
| Dersin Koordinatörü: |
- - |
| Dersin Amacı: |
Bu ders, öğrencilere Rekabetçi veya Rekabet Zeka (RZ) dinamiklerini tanımlama aşamasından Zeka sistemi uygulamaya ve Rekabetçi Zeka'yi değerlendirme aşamasına kadar gerekli tüm bilgileri vermeyi amaçlamaktadır. |
| Dersin İçeriği: |
RZ metodolojisi, Rekabetçi Zeka özellikleri, dünyadaki Rekabetçi Zeka uygulamaları, stratejik analitik araçlar, İnternet için Rekabetçi Zeka araçları, Rekabetçi Zeka Bilgi Sistemi, Rekabetçi Zeka göstergeleri, bilgi güvenliğinin prensipleri. |
| Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Rekabetçi Zeka metodolojisini kullanma becerisi
- 2- Rekabetçi Zeka özellikleri ve dünyadaki uygulamaların kapsanması
- 3- Stratejik analitik araçları kullanma ve Rekabetçi Zeka göstergeleri oluşturma becerisi
- 4- İnternet için Rekabetçi Zeka araçlarına hakim olma ve uygun Rekabetçi Zeka Bilgi Sistemi
- 5- Bilgi güvenliğinin temelleri hakkında bilgi: bilgisayar, fikri mülkiyet, fiziksel ve bilgi manipülasyonu.
|
| Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Etkileşimli Öğretim. Ders, sınıf içi çalışma, laboratuvar uygulamaları, ara sınav ve final sınavı. |
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
| 1 |
Bilgiden Rekabetçi Zeka'ya |
|
| 2 |
Rekabetçi Zeka metodolojisi |
|
| 3 |
Rekabetçi Zeka aktörlerinin özellikleri |
|
| 4 |
Batı ülkelerinde Rekabetçi Zeka gelişmelerinin karşılaştırılması |
|
| 5 |
Bilginin ihtiyaçlarını tanımlama |
|
| 6 |
Bilgi toplama (İnternet hariç) |
|
| 7 |
Bilgi toplamak için İnternet araçları |
|
| 8 |
Bilginin analizi, yayılması ve depolanması |
|
| 9 |
Rekabetçi Zeka sistemini değerlendirme ve sürdürmek için metriklerin geliştirilmesi |
|
| 10 |
Bilgi Koruması |
|
| 11 |
Teknoloji şirketlerinin teknoloji, ekonomik ve kültürel bağlamı |
|
| 12 |
Teknoloji şirketlerinde Rekabetçi Zeka sistemi |
|
| 13 |
Teknoloji şirketlerinde Rekabetçi Zeka faaliyetlerini desteklemek için Bilgi Sistemlerinin kullanılması |
|
| 14 |
Teknoloji şirketlerinde Rekabetçi Zeka birimi tarafından elde edilen sonuçlar |
|
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
| # |
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
PY9 |
PY10 |
PY11 |
| OC1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| OC2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| OC3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| OC4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| OC5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek