DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
İş İletişimi ve Etik BA 302 Bahar 03+00+00 Zorunlu 3 5
Akademik Birim: İşletme
Öğrenim Türü: Örgün eğitim
Ön Koşullar Ön koşul yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: Meltem KIYGI ÇALLI
Dersin Amacı: 1. Öğrencilere iş iletişiminin temel kavram ve kuramlarını öğretmek
2. Öğrencilere iş iletişiminin temel kavramlarını uygulamayı öğretmek
3.Öğrencilere iş etiği kavram ve temellerini öğretmek
Dersin İçeriği: Bu derste, iletişimin tanımı ve temel prensipleri, iş iletişiminde engeller, iletişimin temel kuramları, sözel ve sözsüz iletişim, etkin dinleme, soru sorma, yansıtma, iş mesajları yazma, elektronik mesaj yazma, sözel sunu hazırlama, özgeçmiş hazırlama, iş başvurusu yapma ve mülakat, iş etiği işlenecek konular arasındadır.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Farklı tonlardaki e-postalar, mesajlar ve iş mektuplarını farklı amaçlar için yazma edinimi
  • 2- Rapor ve önerileri farklı formatlarda yazma edinimi
  • 3- İş sunularının geliştirilmesi ve sunulması edinimi
  • 4- Özgeçmiş yazma ve mektup yazma edinimi ve iş görüşmesi basamakları hakkında bilgi edinimi
  • 5- İş iletişimde etik, kültürlerarası ve çokuluslu konuların belirlenmesi edinimi
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Didaktik ders, tartışma/katılım, grup çalışması


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Giriş
2 Bugünün Dijital, Sosyal ve Mobil Dünyasında Profesyonel İletişim
3 İşbirliği, Kişilerarası İletişim ve İş El Kitabı
4 İş Mesajlarını Planlama ve İş Mesajları Yazma
5 İş İletilerini Tamamlama ve Dijital Kanallar İçin İleti Hazırlama
6 Rutin ve Olumlu Mesajları Yazma ve Negatif Mesajları Yazma ve İkna Edici Mesajlar Yazma
7 Ara sınav 1
8 Raporların ve Tekliflerin Planlanması ve Yazılması
9 İş Sunumunun Geliştirilmesi ve Sunulması
10 Kariyer Oluşturma ve İş Başvurusu Yapma ve Mülakat Yapma ve Özgeçmiş Yazma
11 İş ve Kurumsal Sosyal Sorumlulukta Etik ve İş ve Ahlak İlkeleri
12 Pazar ve Etik, Çevre ve Etik
13 Tüketici Koruma ve Pazarlamanın Ahlakı
14 İş Ayrımcılığının Etiği


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Bovee, C.L.,Thill, J.V. (2010) Business Communication Essentials: International Edition, 5/E. UK: Pearson.
Velasquez, M.G. (2011) Business Ethics: Concepts and Cases: International Edition, 7/E. UK: Pearson.


DİĞER KAYNAKLAR

DeVito, J. A. (2011) Essentials of Human Communication: International Edition, 7/E. UK: Pearson.



DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 14 -
Ödev 6 20
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar 1 30
Final Sınavı 1 50
Total: 22 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Ödev6530
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar12323
Final Sınavı13030
Toplam İş Yükü (saat):125


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

#
OC1
OC2
OC3
OC4
OC5