Akademik Birim: |
Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi |
Öğrenim Türü: |
Örgün eğitim |
Ön Koşullar |
yok |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
Mary Lou O'NEIL ŞİMŞEK |
Dersin Amacı: |
1. `toplumsal yapı?, `sosyalizasyon?, `değerler ve normlar?, `kimlik?, `kültür?, `statü?, `sınıf?, `ırk?, `etnisite?, `toplumsal cinsiyet? gibi sosyolojik kavramları tanımlayabilmek.
2. öğrencilerin kimliklerinin ve yaşadıkları hayatın dışına çıkarak kendilerine ve yaşamlarına sosyolojik açıdan bakabilmeleri.
3. yapısal işlevselcilik ve çatışma kuramları gibi farklı sosyoloji kuramlarını anlamak ve ayırdedebilmek.
4. sosyal bilimcilerin kullandıkları araştırma metodlarını tanımak. |
Dersin İçeriği: |
toplumsal yapı?, `sosyalizasyon?, `değerler ve normlar?, `kimlik?, `kültür?, `statü?, `sınıf?, `ırk?, `etnisite?, `toplumsal cinsiyet? gibi kavramların tanıtılması ve `yapısal işlevselcilik? ve `çatışma teorilerinin? tartışılması. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- 1. Bu dersi tamamlayan öğrenciler ?toplumsal yapı?, `sosyalizasyon?, `değerler ve normlar?, `kimlik?, `kültür?, `statü?, `sınıf?, `ırk?, `etnisite?, `toplumsal cinsiyet? gibi sosyolojik kavramları tanıyıp, tanımlayabilecek ve örnekler vererek tanımlarını zenginleştirebilecekler.
- 2- 2. Bu dersi tamamlayan öğrenciler kimliklerinin ve yaşadıkları hayatın dışına çıkarak kendi konumlarının ve yaşamlarının sosyolojik değerlendirmesini yapabilecekler
- 3- 3. Bu dersi tamamlayan öğrenciler yapısal işlevselcilik ve çatışma kuramları gibi farklı sosyoloji kuramlarını açıklayabilecek ve bunların arasındaki farklara işaret edebilecekler.
- 4- 4. Bu dersi tamamlayan öğrenciler sosyal bilimcilerin kullandıkları araştırma metodlarını tanıyacak ve kullanma planları yapabilecekler.
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Ders Anlatimi ve ders öncesi okuma |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Sosyolojik Tahayyül |
The Promise of the Sociological Imagination (By C.Wright Mills) |
2 |
Sosyoloji nedir? |
Fulcher & Scott, Sociology, 2007 (third edition) Oxford University Press. Chapter 1, pp.1-15 |
3 |
Sosyoloji ve Bilim |
Fulcher & Scott, Sociology, 2007 (third edition) Oxford University Press. Chapter 1, 15-18 |
4 |
Teoriler, Marx ve Weber |
Fulcher & Scott, Sociology, 2007 (third edition) Oxford University Press. Chapter 2 |
5 |
Teoriler, Durkheim |
Fulcher & Scott, Sociology, 2007 (third edition) Oxford University Press. Chapter 2 |
6 |
Tabakalaşma, Sınıf ve Statü |
Fulcher & Scott, Sociology, 2007 (third edition) Oxford University Press. Chapter 19, pp. 768-816 |
7 |
Teoriler, Akademik Sosyoloji |
Fulcher & Scott, Sociology, 2007 (third edition) Oxford University Press. Chapter 2, pp. 43-71. |
8 |
Araştırma Metodları |
Fulcher & Scott, Sociology, 2007 (third edition) Oxford University Press. Chapter 3 |
9 |
Sosyalizasyon, Kimlik ve Etkileşim |
Fulcher & Scott, Sociology, 2007 (third edition) Oxford University Press. Chapter 4 |
10 |
Toplumsal Cinsiyet |
Fulcher & Scott, Sociology, 2007 (third edition) Oxford University Press. Chapter 5 |
11 |
Irk ve Etnisite |
Fulcher & Scott, Sociology, 2007 (third edition) Oxford University Press. Chapter 6 |
12 |
Aile ve Ya |
Fulcher & Scott, Sociology, 2007 (third edition) Oxford University Press. Chapter 12 |
13 |
Küreselleşme |
Fulcher & Scott, Sociology, 2007 (third edition) Oxford University Press. Chapter 16 |
14 |
Tekrar |
|
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
# |
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
OC1 |
|
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
|
|
OC2 |
|
2 |
2 |
2 |
1 |
|
2 |
|
OC3 |
|
2 |
3 |
|
2 |
1 |
|
|
OC4 |
|
|
|
|
|
2 |
2 |
|
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek