DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Psikolojiye Giriş PSY 101 Bahar 03+00+00 Zorunlu 3 8
Akademik Birim:
Öğrenim Türü: Örgün eğitim
Ön Koşullar Ön koşul yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: Aslı ÇARKOĞLU
Dersin Amacı: 1. Öğrencilere psikolojinin temel kavram, kuram ve paradigmalarını öğretmek
2. Öğrencilere psikolojinin yöntemini öğretmek
Öğrencilerin insan davranışını anlamak adına objektif ve bilimsel bir perspektif geliştirmeye başlamalarına yardım etmek
Dersin İçeriği: Bu dersin amacı psikolojinin temel konularını, kavramlarını ve alt alanlarını tanıtmaktır. Psikolojinin tanımı, diğer bilim dalları ile ilişkileri, psikolojinin alt alanları, davranışın biyolojik temelleri, kişilik, öğrenme, zeka, bilişsel süreçler ve psikolojik problemler gibi konular bu derste incelenecek konular arasındadır.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Öğrenci psikolojinin temel kavram, paradigma ve kuramlarını anlar.
  • 2- Öğrenciler psikolojinin temel kavram, paradigma ve kuramlarını farklı psikolojik oluşumları açıklamak için kullanmaya başlar.
  • 3- Öğrenciler insan davranışının fizyolojik temellerini açıklar.
  • 4- Öğrenciler psikolojinin tarihsel gelişimini betimler.
  • 5- Öğrenciler psikolojinin araştırma yöntemlerini betimler.
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Didaktik ders, sınıf egzersizleri, günlük tutma, tartışma


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Giriş: Psikoloji Nedir?
2 Psikoloji Tarihi
3 Psikolojide Araştırma Yöntemleri
4 Genler, Evrim ve Çevre
5 Beyin ve Sinir Sistemi - Ara Sınav
6 Beyin ve Sinir Sistemi
7 Beden Ritimleri ve Zİhinsel Durumlar
8 Beden Ritimleri ve Zİhinsel Durumlar
9 Öğrenme ve Koşullanma
10 Düşünme ve Zeka
11 Düşünme ve Zeka
12 Düşünme ve Zeka
13 Duygu, Stres ve Sağlık
14 Psikopatoloji


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Feldman, RS. (2013) Understanding Psychology. (11th Ed International Ed.) New York: McGraw Hill. ISBN: 978-0-07-131482-4


DİĞER KAYNAKLAR

Gerrig, R.J. and Zimbardo, PG. Psychology and Life. (2012) (2Oth Ed). UK: Pearson.

A Dictionary of Psychology, A. M. Colman, Oxford: Oxford University Press, 2003.


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 14 3
Ödev 6 12
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler (okuma, bireysel çalışma vb.) 3 2
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar 2 42
Final Sınavı 1 41
Total: 26 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Proje6530
Ödev6636
Sunum/Jüriye Hazırlık4624
Diğer Uygulamalara Hazırlık4520
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler4624
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar4624
Final Sınavı133
Toplam İş Yükü (saat):203


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

#
OC1
OC2
OC3
OC4
OC5