DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ
Dersin Adı |
Kodu |
Yarıyıl |
T+U+L (saat/hafta) |
Türü (Z / S) |
Yerel Kredi |
AKTS |
Ekonomik Büyüme Modelleri |
EC 543 |
Güz |
03+00+00 |
Seçmeli |
3 |
7.5 |
Akademik Birim: |
|
Öğrenim Türü: |
Örgün eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Yüksek Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
Hasan Tekgüç |
Dersin Amacı: |
1. Ekonomik büyüme modellerinin ileri seviyede matematiksel araçlar kullanılarak öğrenilmesi
2. Ekonomik büyüme modellerinin ampirik uygulamaları
3. Ülkeler-arası ekonomik büyüme performanslarının farklarının analizi
4. Ekonomik büyüme modellerinin ekonometrik olarak test edilmesi
5. İş çevrimlerinin analizi
6. Ekonomik büyüme politikalarının politik ekonomi perspektifinden değerlendirilmesi |
Dersin İçeriği: |
Dersin amacı, lisans seviyesindeki ileri makroekonomi ve büyüme ekonomisi bilgisine dayanarak öğrencilere ekonomik büyüme teorisi ve uygulamalarını öğretmektir. Solow modelinden başlayarak, çeşitli ekonomik teorileri incelenerek farklı kuramlar incelenmektedir. Ayrıca, ekonomik büyüme ve büyüme modellerinin ampirik uygulamaları ve ekonometrik testleri, proje çalışmaları ve uygulamalarla irdelenmektedir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Ekonomik büyüme modellerini anlayabilme
- 2- Ekonomik büyüme modelleri tasarlayabilme ve test edebilme
- 3- Ülkelerin ekonomik büyüme performansları arasındaki farkları açıklayabilme
- 4- Kurumların ekonomik büyümeye katkısını anlayabilme
- 5- Büyüme politikaları analizi yapabilme
- 6- Literatürdeki yeni büyüme modellerini takip edebilme
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Öğrenciler bir konu hakkında yaklaşık 5000 kelimelik bir araştırma yazısı hazırlamakla yükümlüdürler. |
HAFTALIK PROGRAM
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Solow-Swan Modeli |
Ünite 1 |
2 |
Solow-Swan Modeli |
Ünite 1 |
3 |
Büyüme Muhasebesi |
Ünite 10 |
4 |
Ramsey Modeli |
Ünite 2 |
5 |
Ramsey Modeli |
Ünite 2 |
6 |
Ramsey Modeli?nin Uzantıları |
Ünite 3 |
7 |
Tek Sektörlü İçsel Büyüme Modeli |
Ünite 4 |
8 |
İki Sektörlü İçsel Büyüme Modeli |
Ünite 5 |
9 |
Teknoloji ve Ekonomik Büyüme |
Ünite 6, 8 |
10 |
Schumpetergil Modeller |
Ünite 7 |
11 |
Teknolojinin Yayınımı |
Ünite 8 |
12 |
Nüfus ve Ekonomik Büyüme |
Ünite 9 |
13 |
Büyüme Modellerinin Ampirik Analizi |
Ünite 11 |
14 |
Büyüme Modellerinin Ampirik Analizi |
Ünite 12 |
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR
R. Barro and X. Sala-i-Martin (2003). Economic Growth, 2nd edition, MIT Press. |
DİĞER KAYNAKLAR
Daron Acemoglu (2008). Introduction to Modern Economic Growth, Prince University Press.
Derste dağıtılan makaleler. |
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
Proje |
1 |
20 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar |
1 |
20 |
Final Sınavı |
1 |
60 |
Total: |
3 |
100 |
İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Proje | 1 | 20 | 20 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler | 14 | 6 | 84 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (saat): | 176 |
1 AKTS = 25 saatlik iş yükü
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
# |
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
PY9 |
OC1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek