Akademik Birim: |
Sosyal Bilimler Enstitüsü/ İletişim Bilimleri Yüksek Lisans |
Öğrenim Türü: |
Örgün eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Yüksek Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
Levent SOYSAL |
Dersin Amacı: |
Bu dersin amaçları:
1) Medya endüstrisindeki temel değişimleri açıklamak
2) Medya endüstrisindeki temel özellikleri ve gerginlikleri izlemek
3) Hem eski hem de sosyal medyada önemli insanların kurumsal uygulamalarını analiz etmek
4)Medya ekolojisinde ortaya çıkan zorlukları ve tartışmaları tartışmak |
Dersin İçeriği: |
Bu ders, yazılı, elektronik ve dijital olanlar da dahil olmak üzere medya iletişim sektörlerini araştırmakta, bu alandaki başlıca eğilimleri, faktörleri, oyuncuları ve zorlukları incelemektedir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Medya ürünlerinin doğasını ve kurumsal içeriğini kavramak
- 2- Medya politik ekonomisinin nasıl çalıştığını anlamak
- 3- Medya endüstrisindeki önemli gelişmeleri yansıtmak
- 4- Eski ve sosyal medyada odak alanlarını ve güç ajanlarını tanımlamak
- 5- Medya endüstrilerinin uygulamalarını daha büyük kültürel, ekonomik, politik ve sosyal şartlar altında eleştirel olarak analiz etmek
- 6- Dijital çağda medya endüstrisi ile ilgili eğilimleri ve politikaları değerlendirmek
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Ders, seminerler (düşünce soruları ve sınıf tartışması için materyaller), e-öğrenme kaynakları (tahta) ve atölye çalışmaları (vaka çalışmaları, rol oyun oturumları) ile desteklenen konferanslar (PowerPoint sunumları) yoluyla sağlanır |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Derse Genel Bakış |
Syllabus |
2 |
Kültür Endüstrileri eleştirel kuramın merceğinden |
Adorno & Horkheimer (1944/2007) Dialectic of enlightment. Stanford University Press - ‘Culture industry: Enlightment as mass deception’ |
3 |
Endüstriselleşme |
Havens, T. & Lotz, A. (2016) Understanding Media Industries, 2nd ed. Oxford University Press – chapter 2 |
4 |
Küreselleşme |
Rantanen, T. (2005) The Media and Globalization. Sage – chapter 2 |
5 |
Dijitalleşme |
Holt, J. & Perren, A. (2009) Media industries: History, theory and methods. Wiley-Blackwell – chapter 6 |
6 |
Televizyon |
Thussu, D. (ed.) (2009) International communication: A reader. London: Routledge – chapter 4 |
7 |
Öğrenci Sunumları |
|
8 |
Öğrenci Sunumları |
|
9 |
Google |
Vaidhyanathan, S. (2011) The Googlization of everything. University of California Press – chapter 2 |
10 |
Facebook |
Fuchs, C. (2014) Social media: A critical introduction. Sage – chapter 7 |
11 |
Öğrenci Bireysel Çalışmaları |
|
12 |
Öğrenci Bireysel Çalışmaları |
Extracts from Agonistics (C. Mouffe) |
13 |
Medya ekolojisi hakkında düşünceler |
Scolari, A. C. (2012). Media ecology: Exploring the metaphor to expand the theory. Communication Theory 22, 204-225. |
14 |
Dersin Özeti |
|
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.