Dersin Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U+L (saat/hafta) | Türü (Z / S) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
İngilizce I | EL 101 | Bahar | 03+00+00 | Zorunlu | 3 | 4 |
Akademik Birim: | |
Öğrenim Türü: | |
Ön Koşullar | Yok |
Öğrenim Dili: | İngilizce |
Dersin Düzeyi: | Lisans |
Dersin Koordinatörü: | John Antony Rodenhurst |
Dersin Amacı: | |
Dersin İçeriği: | |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin Tanıtımı ve Oryantasyon | Paragraf Yazım Çalışması |
2 | Unit 2: Reading 1 ''The New Megalopolis'' Reading: Skimming: Finding main ideas quickly Scanning: Finding specific information quickly/ Identifying main ideas and supporting details Previewing and predicting Increasing the understanding of the target academic words/ Identifying the author's viewpoint and commenting on the ideas mentioned in the text |
Dilbilgisi Çalışması |
3 | İleri Dilbilgisi: Sıfat Cümleleri | Dilbilgisi Alıştırmaları |
4 | Unit 2: Reading 2 ''Ecopolis Now'' Reading: Skimming: Finding main ideas quickly Scanning: Finding specific information quickly/ Identifying main ideas and supporting details Previewing and predicting Increasing the understanding of the target academic words Identifying the author’s viewpoint and commenting on the ideas mentioned in the text |
Araştırma Çalışması Konu: Migrating species |
5 | Tekrar çalışmaları | Paragraf Yazımı Konu: What impact do big cities have on the environment? Give examples to support your ideas |
6 | Paragraf Yazımı | Kelime Çalışması |
7 | Unit 3: Reading 1 ''Art Controversies'' Reading: Reviewing, identifying main ideas and supporting details Skimming and making predictions Increasing the understanding of the target academic words |
Paragraf Yazımı Konu: Who should make decisions about what art is? What criteria should they use? |
8 | İleri Dilbilgisi: İsim Cümleleri | Dilbilgisi Alıştırmaları |
9 | Unit 3: Reading 1 ''One Person's Vandalism is another one's art'' Reading: Reviewing identifying main ideas and supporting details Skimming and making predictions Increasing the understanding of the target academic words |
Dilbilgisi Alıştırmaları |
10 | Writing: Planning for writing: Thesis, major points and supporting details Organizing a written for and against arguments to the topics discussed in the unit |
Kompozisyon Yazımı Üzerine Alıştırmalar |
11 | Unit 4: Reading 1 ''Staying Alive'' Reading: Interpreting charts, graphs, and tables / Reviewing identifying main ideas and supporting details Previewing and predicting Increasing the understanding of the target academic words |
Beyin Fırtınası Çalışmaları Konu: Life expectancy and health in general and within the students` family |
12 | İleri Dilbilgisi: Edilgen Yapı | Dilbilgisi Alıştırmaları |
13 | Unit 4: Reading 2 ''Immunization against diseases of public health'' Reading: Interpreting charts, graphs, and tables Reviewing identifying main ideas and supporting details Previewing and predicting Increasing the understanding of the target academic words |
Kompozisyon Çalışması Konu: Imagine that a drug company develops a vaccine that says it will protect against all major diseases. They need volunteers to test the vaccine. Would you volunteer? Why or why not? |
14 | Unit 4: Reading 2 ''Immunization against diseases of public health'' Reading: Interpreting charts, graphs, and tables Reviewing identifying main ideas and supporting details Previewing and predicting Increasing the understanding of the target academic words |
Ek Okuma Metinleri |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
---|---|---|
Katılım | 1 | 5 |
Proje | 3 | 25 |
Ödev | 10 | 5 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler (okuma, bireysel çalışma vb.) | 1 | - |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 4 | 25 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Total: | 20 | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 3 | 48 |
Proje | 3 | 2 | 6 |
Ödev | 10 | 1 | 10 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler | 1 | 8 | 8 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 4 | 4 | 16 |
Final Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (saat): | 103 |
# | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 |
OC1 | 3 | 2 | 2 | |||||||
OC2 | 3 | 2 | 2 | |||||||
OC3 | 3 | 2 | 2 | |||||||
OC4 | 3 | 2 | 2 | |||||||
OC5 | 3 | 2 | 2 | |||||||
OC6 | 3 | 2 | 2 | |||||||
OC7 | 3 | 2 | 2 | |||||||
OC8 | 3 | 2 | 2 |