| Akademik Birim: |
Meslek Yüksek Okulu |
| Öğrenim Türü: |
Örgün eğitim |
| Ön Koşullar |
Ön koşul bulunmamaktadır. |
| Öğrenim Dili: |
Türkçe |
| Dersin Düzeyi: |
Seviye Belirtilmemiş |
| Dersin Koordinatörü: |
Esra ÖZKURT |
| Dersin Amacı: |
Grafik Tasarımı Tarihinin tarihsel gelişimi ve günümüz Çağdaş Grafik Tasarımına etkileri hakkında bilgiler vermek, incelemeler ve değerlendirmeler yaptırmaktır. |
| Dersin İçeriği: |
Grafik Tasarım Tarihi, görsel iletişimin tarih öncesinden başlayıp günümüze kadar olan gelişimindeki aşamalarının ve Türkiye’deki grafik tasarımının gelişim süreçlerinin görsel örnekler üzerinden incelenmesini ve değerlendirilmesini içerir. |
| Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Günümüzün grafik ürünlerini, tarihsel sürece bağlı olarak değerlendirme anlayışını kazanır.
- 2- Grafik Tasarım Tarihinin tarihsel süreci hakkında bilgi sahibi olur.
- 3- Grafik Tasarım alanına yön veren tasarımcıları tanır.
|
| Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Teorik, görsel örnekler ile anlatım, öğrenci sunumları ile desteklenmektedir. |
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
| 1 |
Derse giriş, ders planı hakkında bilgi verilmesi. |
|
| 2 |
Tarih Öncesi Dönemden - Endüstri Devrimine kadar grafik tasarım |
|
| 3 |
Endüstri Devrimi ve sonrasında grafik tasarım |
|
| 4 |
20 yy. Sanat Akımları ve Grafik Tasarıma etkisi(Kübizm, Futurizm, Dadaizm, Sürrealizm) |
|
| 5 |
20 yy. Sanat Akımları ve Grafik Tasarıma etkisi(Konstrüktivizm, De Stijl, Bauhaus, Yeni Tipografi) |
|
| 6 |
20 yy. Sanat Akımları ve Grafik Tasarıma etkisi(20.yy Yazı Tasarımı, Uluslararası Tipografik Stil, New York Okulu, Polonya Afişleri) |
|
| 7 |
Grafik Tasarımda 1950-1960'lı yıllar - Post-Modersnist Akımlar ve Bilgisayar Çağında Grafik Tasarım |
|
| 8 |
Vize Haftası |
|
| 9 |
Türkiye'de Grafik Tasarımın Gelişimi |
|
| 10 |
Türkiye'de Grafik Tasarımın Gelişimine katkıda bulunan tasarımcıların öğrenciler tarafından araştırılması ve sunulması |
Öğrenci Sunum |
| 11 |
Türkiye'de Grafik Tasarımın Gelişimine katkıda bulunan tasarımcıların öğrenciler tarafından araştırılması ve sunulması |
Öğrenci Sunum |
| 12 |
Türkiye'de Grafik Tasarımın Gelişimine katkıda bulunan tasarımcıların öğrenciler tarafından araştırılması ve sunulması |
Öğrenci Sunum |
| 13 |
Türkiye'de Grafik Tasarımın Gelişimine katkıda bulunan tasarımcıların öğrenciler tarafından araştırılması ve sunulması |
Öğrenci Sunum |
| 14 |
Türkiye'de Grafik Tasarımın Gelişimine katkıda bulunan tasarımcıların öğrenciler tarafından araştırılması ve sunulması |
Öğrenci Sunum |
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
| # |
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
PY9 |
PY10 |
PY11 |
PY12 |
| OC1 |
2 |
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
| OC2 |
3 |
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
| OC3 |
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek