Akademik Birim: |
|
Öğrenim Türü: |
Örgün eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
Fatma KANCA |
Dersin Amacı: |
Bu dersin temel amacı, İktisat ve İşletme alanlarında kullanılan temel matematiksel teknik ve araçları öğrencilere kazandırmak, çeşitli modelleri daha kolay bir şekilde kavramalarına ve temel iktisat/işletme uygulamalarını yapabilmelerine katkıda bulunmaktır. |
Dersin İçeriği: |
Diziler ve Seriler. Belirsiz İntegral, İntegralleme Teknikleri: Değişken Dönüşümü ile İntegralleme, Kısmi İntegralleme, Rasyonel Kesirlerin İntegrallenmesi. Belirli İntegral, İntegral Hesabının Temel Teoremi, Alan ve Hacim Hesabı. Tüketici ve Üretici Rantı. Çok Değişkenli Fonksiyonlar: Limit, Süreklilik, Kısmi Türev, Toplam Diferansiyel, Zincir Kuralı. Kapalı Kısmi Diferansiyelleme. Yüksek Mertebeden Kısmi Türev. Kısmi Türevin İşletme ve Ekonomi Problemlerinde Uygulamaları. İki değişkenli Fonksiyonlar için Maksimum, Minimum ve Eğer Noktaları, Bağlı Maksimum ve Minimum, Lagrange Çarpanları. Matrisler, Determinantlar. Lineer Denklem Sistemleri, Cramer Kuralı. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Kısmi integrasyon, değişken değiştirme ve rasyonel fonksiyonun integrali gibi integral alma tekniklerini kullanarak belirli ve belirsiz integrali hesaplayabilme
- 2- İntegrali ekonomi araçalarında kullanabilme
- 3- Öğrencilerin çok değişkenli fonksiyonel ilişkileri iktisadi örneklere uygulayabilme
- 4- Çok değişkenli fonksiyonların optimizasyonunu yapabilme
- 5- Çok değişkenli denklem sistemlerine bir geçiş bağlamında en temel düzeyde matris ve vektör cebirini kullanabilme
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Dersler, çalışma soruları, sınavlar,ödevler |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Diziler ve Seriler. |
Introductory Mathematical Analysis, Ernest F. Haeussler, Jr., Richard S. Paul and Richard J. Wood, (Chapter 5.4) |
2 |
İntegralleme:Belirsiz İntegral |
Introductory Mathematical Analysis, Ernest F. Haeussler, Jr., Richard S. Paul and Richard J. Wood, (Chapter 14.1,14.2,14.3) |
3 |
İntegralleme Teknikleri |
Introductory Mathematical Analysis, Ernest F. Haeussler, Jr., Richard S. Paul and Richard J. Wood, (Chapter 14.4,14.5) |
4 |
Beliirli İntegral, Alan ve İki Eğri Arasında Kalan Alan ve Hacim |
Introductory Mathematical Analysis, Ernest F. Haeussler, Jr., Richard S. Paul and Richard J. Wood, (Chapter 14.6-14.10) |
5 |
Üretici ve Tüketici Rantı |
Introductory Mathematical Analysis, Ernest F. Haeussler, Jr., Richard S. Paul and Richard J. Wood, (Chapter 14.11) |
6 |
İntegralin Uygulama Methodları:Kısmi İntegrasyon |
Introductory Mathematical Analysis, Ernest F. Haeussler, Jr., Richard S. Paul and Richard J. Wood, (Chapter 15.1) |
7 |
Rasyonel Kesirlerin İntegrallenmesi ve 1. Vize Sınavı |
Introductory Mathematical Analysis, Ernest F. Haeussler, Jr., Richard S. Paul and Richard J. Wood, (Chapter 15.2) |
8 |
Çok Değişkenler Anaizi: Çok Değişkenli Fonksiyonlar, Kısmi Türev, Kısmi Türevin Uygulamaları |
Introductory Mathematical Analysis, Ernest F. Haeussler, Jr., Richard S. Paul and Richard J. Wood, (Chapter 17.1,17.2,17.3) |
9 |
Kapalı Kısmi Diferansiyelleme, Yüksek Mertebeden Türevler |
Introductory Mathematical Analysis, Ernest F. Haeussler, Jr., Richard S. Paul and Richard J. Wood, (Chapter 17.4,17.5) |
10 |
Zincir Kuralı, İki değişkenli Fonksiyonlar için Maksimum ve Minimum |
Introductory Mathematical Analysis, Ernest F. Haeussler, Jr., Richard S. Paul and Richard J. Wood, (Chapter 17.6,17.7) |
11 |
Lagrange Çarpanları |
Introductory Mathematical Analysis, Ernest F. Haeussler, Jr., Richard S. Paul and Richard J. Wood, (Chapter 17.8) |
12 |
Genel Tekrar ve 2.Vize Sınavı |
Introductory Mathematical Analysis, Ernest F. Haeussler, Jr., Richard S. Paul and Richard J. Wood, (Chapter 17.11) |
13 |
Matris Cebri:Matrisler ve Matris İşlemleri |
Introductory Mathematical Analysis, Ernest F. Haeussler, Jr., Richard S. Paul and Richard J. Wood, (Chapter 6) |
14 |
Determinantlar ve Cramer Kuralı |
Ders notları |
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek