Dersin Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U+L (saat/hafta) | Türü (Z / S) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Reklamda Görsel Düşünme | AD 321 | Bahar | 03+00+00 | Zorunlu | 3 | 6 |
Akademik Birim: | Reklamcılık |
Öğrenim Türü: | Örgün eğitim |
Ön Koşullar | Bölüm öğrencisi olmayanlar için öğretim elemanının onayı gerekir. |
Öğrenim Dili: | İngilizce |
Dersin Düzeyi: | Lisans |
Dersin Koordinatörü: | Perrin ÖGÜN EMRE |
Dersin Amacı: | Bu dersi alan öğrencilerin, günlük hayatımızdaki çeşitli işaret, sembol ve görselleri okuyup eleştirerek analiz etmenin temellerini anlamaları, kavramları sembolik görüntülerle nasıl ilişkilendireceğini, yeni kavramlar ve fikirler için görsel bir dil oluşturmayı öğrenmeleri amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Bu ders, işaretler, simgeler, ikonlar, kelimeler ve sunum şekilleri de dahil olmak üzere görsel düşüncenin temel kavramlarıyla grafik tasarım disiplinine giriş seviyesindedir. Bu derste, reklam tasarımcılarının yakın gelecekte grafik tasarım, fotoğraf ve reklamcılık alanında karşılaşacakları örnek eserleri kullanarak, iletişimin temel dili görsel örneklerle incelenmektedir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | Görsel destekli ders slaytları, basılı iş örnekleri ve tv reklamları, yüzyüze tartışma, soru&cevap, proje uygulamalarıyla desteklenmektedir. |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse giriş; çeşitli görsel örneklerin gösterilmesi ve yorumlanması. | |
2 | Görsel Algı: Bakmak ve görmek arasındaki fark (Gestald örnekleri). | |
3 | Grafik tasarım elemanlarının görsel düşünceye etkileri ve uygulama alanları. | |
4 | Görsel düşünce ve tasarım ilkeleri. İletişim ve görsel iletişim nedir? Görsel İletişim ihtiyacı ve algı üzerindeki etkileri. | |
5 | Tasarım elemanlarını etkin kullanma. | |
6 | Tipografinin görsel iletişim ve algı üzerine etkisi. | |
7 | Ara Sınav | |
8 | örsel iletişimde soyutlama. Reklam iletişiminde soyutlama, okunabilirlik ve anlam katmanın etkileri. | |
9 | Sembol nedir? Anlam nedir? Semboller nasıl anlam kazanır? | |
10 | Görsel materyal oluşturma; poster, flyer... | |
11 | Reklam içeriği oluşturmak için gereken görselleri toplamak, analiz etmek ve kullanmak. | |
12 | Proje: Organik formdan geometrik forma geçiş: Sembol yaratma. | |
13 | Doku: Doğru tasarım için birçok farklı doku toplamak ve uygulamak. | |
14 | Proje: Ben olsam nasıl yapardım? Seçilen reklam malzemesini yeniden tasarlama. |
An Introduction to Visual Culture, Nicholas Mirzoeff Seeing is Believing, Arthur Asa Berger Essentials of Visual Comunication, Bo Bergström Communication Design, Jorge Frascara Basitlik Kanunları / John Maeda Görme Biçimleri / John Berger Basın ilanı Böyle yapılır! / Jim Aitchison |
Blackboard platformu ya da net üzerinden öğrencilerle paylaşılacaktır. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
---|---|---|
Proje | 5 | 10 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 1 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 60 |
Total: | 7 | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Proje | 5 | 6 | 30 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler | 3 | 10 | 30 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 1 | 18 | 18 |
Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (saat): | 150 |
# | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 |
OC1 | 3 | 1 | 3 | |||||||
OC2 | 1 | 2 | ||||||||
OC3 | 3 | 1 | ||||||||
OC4 | 3 | |||||||||
OC5 | 1 |