| PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 | PY11 | PY12 | PY13 | PY14 | PY15 | PY16 | |||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bilgi | Kuramsal / Olgusal | Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alana özgü, kültür, estetik, yöntem, teknik ve malzemeler konusunda temel bilgilere sahiptir. | ||||||||||||||||
| Sanat kültürü ve estetik konularına ilişkin bilgiye sahiptir. | ||||||||||||||||||
| İlgili sanat alanına özgü sanat tarihi konusunda bilgi sahibidir. | ||||||||||||||||||
| Sanat ve tasarım materyalleri bilgisine sahiptir. | ||||||||||||||||||
| Sanat ve tasarım yöntem ve teknikleri konusunda bilgi sahibidir. | ||||||||||||||||||
| İlgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir. | ||||||||||||||||||
| İlgili sanat alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşim konusunda bilgi sahibidir. | ||||||||||||||||||
| Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. | ||||||||||||||||||
| Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. | ||||||||||||||||||
| Sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir. | ||||||||||||||||||
| Beceriler | Bilişsel / Uygulamalı | Alanında edindiği temel sanat ve temel tasarım, kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanır. | ||||||||||||||||
| Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlar, sorunları tanımlar, analiz eder, uygulamaya yönelik çözüm önerileri oluşturur. | ||||||||||||||||||
| Kuram ve uygulama bütünlüğü sağlar. | ||||||||||||||||||
| İlgili sanat alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanır. | ||||||||||||||||||
| İlgili sanat alanının içindeki alt disiplinlerin etkileşimini değerlendirir. | ||||||||||||||||||
| Çözümlemeye dayalı yorum becerisine sahiptir. | ||||||||||||||||||
| Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir. | ||||||||||||||||||
| Duyusal algıyı somutlaştırır. | ||||||||||||||||||
| Yetkinlikler | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tek başına, bağımsız olarak ve/veya grup içinde uyumlu çalışır. | ||||||||||||||||
| Sanat ve tasarım alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||||||||||||||
| Proje süreçleri içinde yer alır. | ||||||||||||||||||
| Tek başına, bağımsız olarak ve/veya grup içinde uyumlu ve üretken olarak çalışır. | ||||||||||||||||||
| Proje süreçleri içinde etkin olarak yer alır. | ||||||||||||||||||
| Alanıyla ilgili özgün yapıtlarını toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. | ||||||||||||||||||
| Öğrenme Yetkinliği | Sanat ve tasarım alanındaki kendi çalışmalarını değerlendirir, öğrenme gereksinimlerini belirler. | |||||||||||||||||
| Yaşamboyu öğrenme bilincini kazanır. | ||||||||||||||||||
| Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir. | ||||||||||||||||||
| Kendi çalışmalarını sorgular. | ||||||||||||||||||
| Çözümleyici ve eleştirel düşünür. | ||||||||||||||||||
| Yaşam boyu öğrenme kavramını özümser. | ||||||||||||||||||
| İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Hedef kitlesini tanımlar ve ilişki kurar. | |||||||||||||||||
| Alanı ile ilgili konuları uzman ya da uzman olmayan kişilere doğru olarak aktarır. | ||||||||||||||||||
| Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | ||||||||||||||||||
| Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||||||||||||||
| Hedef kitlesini tanımlayarak alanı ile ilgili çalışmaları paylaşır. | ||||||||||||||||||
| Çalışmalarını topluma anlatabilecek iletişim becerisine sahiptir. | ||||||||||||||||||
| Alanı ile ilgili konuları uzman ya da uzman olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru olarak aktarır. | ||||||||||||||||||
| Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar (Avrupa Dil Portföyü Genel Düzeyi : B1 Düzeyi). | ||||||||||||||||||
| Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||||||||||||||
| Alana Özgü Yetkinlik | Alanında başarıyla uygulama yürütür. | |||||||||||||||||
| Sanatsal, kültürel ve etik değerlere sahiptir. | ||||||||||||||||||
| Çevre duyarlılığına ve iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | ||||||||||||||||||
| Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır. | ||||||||||||||||||
| Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir. | ||||||||||||||||||
| Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir. | ||||||||||||||||||
| Estetik farkındalığa sahiptir. | ||||||||||||||||||