|
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
PY9 |
PY10 |
Bilgi |
Kuramsal / Olgusal |
Alanla ilgili temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Sosyal ve Davranış Bilimlerinde temel kavramları kavrayabilme, kavramlar arası ilişkilere hakimdir. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
İnsanlar ve toplumlararası ilişkilerin işleyiş kurallarına dair temel bilgilere sahiptir. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Toplumlarının yaşadığı dönüşümlerin nedenleri ve sonuçları hakkında temel bilgilere sahiptir. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Sosyal Araştırma ve Planlama bilgisine sahiptir |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
İleri düzeyde veri işleyerek bilgi elde edebilmek için gerekli bilgilere kuramsal ve uygulama düzeyinde sahiptir. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Beceriler |
Bilişsel / Uygulamalı |
Alanla ilgili kuramsal bilgileri analiz etme ve uygulamadaki yansımalarını değerlendirme becerisine sahiptir. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Yazılı ve görsel kayıtları kullanarak sosyal ve davranış bilimleri alanında özgün bilgi kaynaklarına ulaşır. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Alana ilişkin bilgileri teknik olanaklarla işleyerek bilgi elde eder ve bu bilgileri alanın gerektirdiği teknik donanımla (bilgisayar ortamında vb.) rapor haline getirip sunma becerisine sahiptir. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Karar alma, kararı uygulama ve davranış haline getirmede alana ilişkin sahip olunan bilgileri kullanabilme becerisine sahiptir. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Alanı ile ilgili alt dallar ve diğer sosyal bilimler alanları ile ilişki kurarak disiplinlerarası yorum üretir ve analiz yapma becerilerine sahiptir ve bu becerilerini geliştirir. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Yetkinlikler |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
Üstlendiği görev ve sorumlulukları yerine getirme bilincine sahiptir. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Alanla ilgili bir meseleyi gerek ekip olarak gerekse de kendi başına bağımsız bir şekilde çözer. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Alanı ve ilgili alt dallarda yapılacak çok üyeli grup araştırmalarının süreçlerini ve zamanlamasını planlar, planlanmış görevleri istenildiği ölçüde ve zamanında yerine getirir. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Toplumsal hayatın gerekleri doğrultusunda davranır, tutum ve tavırlarıyla topluma örnek olur. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Öğrenme Yetkinliği |
Alanla ilgili elde edilen bilgileri neden ? sonuç ve eleştiri süzgecinden geçirir ve değerlendirir. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Neyi nasıl öğreneceğini bilir. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Alanla ilgili bilgi ve uygulama eksikliklerini tespit eder. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Alanla ilgili ilgi ve isteği sürekli canlı tutabilecek seviyede olduğunu gösterir. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Yaşamboyu öğrenme ve sorgulama bilinci kazanmıştır. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri, yazılı ve sözlü olarak aktarır. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirir ve uygulama yetkinliğine sahiptir. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
İş yaşamına dahil olduğunda kuramsal altyapı ve kavramsal zenginliğinin yarattığı farklılığı bireysel kariyerine yansıtır. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Uzmanlık bilgisini, toplumsal sorumluluk bilinciyle kullanır. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Alanla ilgili bilgi ve uygulamaları, sosyal sorumluluk yaklaşımı çerçevesinde proje ve etkinliklere dönüştürür. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Alanının gerektirdiği ölçüde Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Alana Özgü Yetkinlik |
Alanla ilgili bilgi ve birikimlerin oluşturulması (toplama, yorumlama ve sonuçların duyurulması) sürecinde toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Değişime ve yeniliğe karşı açık tutuma sahiptir. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Sosyal ve davranışsal olgulara dair görüşlerini alanın sağladığı yöntem ve bilgi kümesini kullanarak geliştirme ve olayları yorumlamada yetkinlik sahibidir. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|