|
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
PY9 |
PY10 |
PY11 |
PY12 |
PY13 |
Bilgi |
Kuramsal / Olgusal |
Sanat kültürü ve estetik konularına ilişkin bilgiye sahiptir. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
İlgili sanat alanına özgü sanat tarihi konusunda bilgi sahibidir. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Sanat ve tasarım materyalleri bilgisine sahiptir. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Sanat ve tasarım yöntem ve teknikleri konusunda bilgi sahibidir. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
İlgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
İlgili sanat alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşim konusunda bilgi sahibidir. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Beceriler |
Bilişsel / Uygulamalı |
Kuram ve uygulama bütünlüğü sağlar. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
İlgili sanat alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanır. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
İlgili sanat alanının içindeki alt disiplinlerin etkileşimini değerlendirir. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Çözümlemeye dayalı yorum becerisine sahiptir. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Duyusal algıyı somutlaştırır. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Yetkinlikler |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
Tek başına, bağımsız olarak ve/veya grup içinde uyumlu ve üretken olarak çalışır. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Proje süreçleri içinde etkin olarak yer alır. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Alanıyla ilgili özgün yapıtlarını toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Öğrenme Yetkinliği |
Kendi çalışmalarını sorgular. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Çözümleyici ve eleştirel düşünür. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Yaşam boyu öğrenme kavramını özümser. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
Hedef kitlesini tanımlayarak alanı ile ilgili çalışmaları paylaşır. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Çalışmalarını topluma anlatabilecek iletişim becerisine sahiptir. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Alanı ile ilgili konuları uzman ya da uzman olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru olarak aktarır. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar (Avrupa Dil Portföyü Genel Düzeyi : B1 Düzeyi). |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Alana Özgü Yetkinlik |
Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Estetik farkındalığa sahiptir. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|