| PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 | |||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bilgi | Kuramsal / Olgusal | Ortaöğretimde kazandığı yeterliliklere dayalı olarak; alanıyla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. | ||||||||||
| Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili süreçleri, yöntem ve teknikleri teşhis eder. | ||||||||||||
| Alanı ile ilgili kuram, yöntem, strateji ve tekniklere ilişkin bilgiye sahiptir. | ||||||||||||
| Kişi, grup, kitle ya da kurumların iletişim özellikleri ve yaşadığı iletişim sorunları konusunda bilgi sahibidir. | ||||||||||||
| İletişim ortam ve araçlarını yetkin bir şekilde kullanabilme bilgisine sahiptir. | ||||||||||||
| Alanda faaliyet gösteren kurumların yapısal, yönetsel ve teknik özelliklerini tanır. | ||||||||||||
| İletişimin ulusal, uluslararası, toplumsal ve kültürlerarası boyutlarını tanır. | ||||||||||||
| Beceriler | Bilişsel / Uygulamalı | Alanıyla ilgili bilgi kaynakları ile kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | ||||||||||
| Alanıyla ilgili olay ve olgular arasındaki ilişkileri tanıma ve açıklama becerisine sahiptir. | ||||||||||||
| Alanıyla ilgili özgün fikirleri yaratıcı bir şekilde açıklar. | ||||||||||||
| Kişi, grup, kitle ya da kurumların iletişim özelliklerini, ihtiyaçlarını ya da farklılıklarını dikkate alarak uygun iletişim strateji, yöntem ve teknikleri geliştirir ve uygular. | ||||||||||||
| Yetkinlikler | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili bireysel ya da grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi yerine getirir ya da bağımsız olarak yürütür. | ||||||||||
| Alanı ile ilgili uygulamalarda bireysel ya da ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||||||||
| Birey olarak yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır. | ||||||||||||
| Öğrenme Yetkinliği | Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | |||||||||||
| Öğrenme gereksinimlerini belirler ve yönlendirir. | ||||||||||||
| Birey ve ekip üyesi olarak mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. | ||||||||||||
| Bilgiye ulaşma yollarını bilme, alanıyla ilgili yeni yöntem ve teknolojileri takip eder ve kullanır. | ||||||||||||
| Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum ve davranış geliştirir. | ||||||||||||
| İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır ve dili etkin biçimde kullanır. | |||||||||||
| Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. | ||||||||||||
| Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | ||||||||||||
| Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||||||||
| Sanatsal, kültürel ve sosyal etkinlikleri yakından takip eder, etkin olarak katılır ve düzenler. | ||||||||||||
| Ulusal ve uluslararası gündemde yer alan olay ve gelişmeleri izler ve yorumlar. | ||||||||||||
| Farklı kültürlerin iletişim biçimlerini tanır ve uyum sağlar. | ||||||||||||
| Alana Özgü Yetkinlik | Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. | |||||||||||
| Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve gerçekleştirir. | ||||||||||||
| Alana ilişkin teknolojileri yetkin bir şekilde kullanır. | ||||||||||||
| Alana ilişkin yasa, yönetmelik ve mevzuatın bilincinde olur ve uygun davranır. | ||||||||||||
| Sosyal güvenlik ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | ||||||||||||