|
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
PY9 |
PY10 |
PY11 |
Bilgi |
Kuramsal / Olgusal |
Ortaöğretimde kazandığı yeterliliklere dayalı olarak; alanıyla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili süreçleri, yöntem ve teknikleri teşhis eder. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Alanı ile ilgili kuram, yöntem, strateji ve tekniklere ilişkin bilgiye sahiptir. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Kişi, grup, kitle ya da kurumların iletişim özellikleri ve yaşadığı iletişim sorunları konusunda bilgi sahibidir. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
İletişim ortam ve araçlarını yetkin bir şekilde kullanabilme bilgisine sahiptir. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Alanda faaliyet gösteren kurumların yapısal, yönetsel ve teknik özelliklerini tanır. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
İletişimin ulusal, uluslararası, toplumsal ve kültürlerarası boyutlarını tanır. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Beceriler |
Bilişsel / Uygulamalı |
Kişi, grup, kitle ya da kurumların iletişim özelliklerini, ihtiyaçlarını ya da farklılıklarını dikkate alarak uygun iletişim strateji, yöntem ve teknikleri geliştirir ve uygular. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Alanıyla ilgili özgün fikirleri yaratıcı bir şekilde açıklar. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Alanıyla ilgili olay ve olgular arasındaki ilişkileri tanıma ve açıklama becerisine sahiptir. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Alanıyla ilgili bilgi kaynakları ile kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Yetkinlikler |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
Alanı ile ilgili bireysel ya da grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi yerine getirir ya da bağımsız olarak yürütür. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Alanı ile ilgili uygulamalarda bireysel ya da ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Birey olarak yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Öğrenme Yetkinliği |
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum ve davranış geliştirir. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Bilgiye ulaşma yollarını bilme, alanıyla ilgili yeni yöntem ve teknolojileri takip eder ve kullanır. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Birey ve ekip üyesi olarak mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Öğrenme gereksinimlerini belirler ve yönlendirir. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
Farklı kültürlerin iletişim biçimlerini tanır ve uyum sağlar. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ulusal ve uluslararası gündemde yer alan olay ve gelişmeleri izler ve yorumlar. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Sanatsal, kültürel ve sosyal etkinlikleri yakından takip eder, etkin olarak katılır ve düzenler. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır ve dili etkin biçimde kullanır. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Alana Özgü Yetkinlik |
Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve gerçekleştirir. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Alana ilişkin teknolojileri yetkin bir şekilde kullanır. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Alana ilişkin yasa, yönetmelik ve mevzuatın bilincinde olur ve uygun davranır. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Sosyal güvenlik ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|