|
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
PY9 |
Bilgi |
Kuramsal / Olgusal |
Alanla ilgili temel kavramsal bilgilere sahiptir. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Sosyal ve Davranış Bilimlerindeki temel kavramlar arası ilişkilere hakimdir. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Toplumlarının yaşadığı tarihsel dönüşümlerin nedenleri ve sonuçları hakkında temel bilgilere sahiptir. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Sosyal ve Davranış Bilimleri alanlarındaki araştırmaların nasıl planlanacağı ve uygulanacağı bilgisine sahiptir |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Beceriler |
Bilişsel / Uygulamalı |
Alanla ilgili kuramsal bilgileri analiz etme becerisine sahiptir. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Alanındaki ulusal ve/veya uluslararası toplantılarda sözlü ve yazılı özgün sunumlar yapar. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Alana ilişkin elde edilen bilgileri, teorik ve pratik analiz etme yeteneğine sahiptir. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Yetkinlikler |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
Alanla ilgili bir meseleyi gerek ekip olarak gerekse de kendi başına bağımsız bir şekilde çözer. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Alanla ilgili her türlü proje veya hedefi planlar ve yönetir. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Çalışma alanı ile ilgili vizyon, amaç ve hedef belirler. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi hazırlayıp yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Öğrenme Yetkinliği |
Alanla ilgili elde edilen bilgileri eleştirel olarak değerlendirir. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Alanla ilgili bilgi ve uygulama eksikliklerini tespit eder. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası yayınları takip eder. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Yaşam boyu öğrenme ve sorgulama bilincine sahiptir. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri, yazılı ve sözlü olarak aktarır. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Alana Özgü Yetkinlik |
Alanla ilgili bilgi ve birikimlerin oluşturulması sürecinde toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Geleceğe yönelik tahminlerde bulunur. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Değişime ve yeniliğe karşı açıktır. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Alanında özümsediği bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, ulusal ve uluslararası düzeyde ve disiplinler arası çalışmalarda kullanır. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|