|
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
PY9 |
PY10 |
Bilgi |
Kuramsal / Olgusal |
Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilme, derinleştirebilme ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilme |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilme |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Beceriler |
Bilişsel / Uygulamalı |
Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirebilmeve kullanabilme |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir Alana uygulayabilme, özgün bir konuyu araştırabilme, kavrayabilme, tasarlayabilme, uyarlayabilme veuygulayabilme |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini,sentezini ve değerlendirmesini yapabilme |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olma |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Yetkinlikler |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayanözgün bir çalışmayı bağımsız olarakgerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunabilme |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Alanı ile ilgilien az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilme |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini Gerektiren ortamlarda liderlik yapabilm |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Öğrenme Yetkinliği |
Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey Zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilme |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleriyönetebilme |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunabilme ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurabilme |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyi'nde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilme ve tartışabilme |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Alana Özgü Yetkinlik |
Alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunabilme |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurabilme |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme ve bu değerlerin gelişiminimdestekleyebilme |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|