|
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
PY9 |
PY10 |
PY11 |
Bilgi |
Kuramsal / Olgusal |
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası yayınları takip eder. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Sosyal ve Davranış Bilimlerinde temel kavramları kavrar, kavramlar arası ilişkilere hakimdir. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
İnsanlar ve toplumlararası ilişkilerin işleyiş kurallarına dair temel bilgilere sahiptir. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Toplumlarının yaşadığı dönüşümlerin nedenleri ve sonuçları hakkında temel bilgilere sahiptir. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Sosyal Araştırma Planlama bilgisine ve uygulamalarına hakimdir. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Sosyal ve Davranış Bilimlerinin gerektirdiği temel istatistik bilgisine ve mantıksal us yürütme süreçlerine vakıftır. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Alanındaki ve alana bağlı alt dallardaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilme, derinleştirebilme ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilme becerisine sahiptir. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Beceriler |
Bilişsel / Uygulamalı |
Alanla ilgili kuramsal bilgileri analiz etme ve uygulamadaki yansımalarını değerlendirme becerisine sahiptir. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Alanına dair temelkuramlara hakim olma ve bilgilerden yola çıkarak akademik kurallara uygun eserler hazırlama bilgisine sahiptir. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Alanında bilimsel bir araştırmayı bağımsız olarak tasarlayıp yürütebilecek yetkinliğe sahiptir. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Karar alma, kararı uygulama ve davranış haline getirmede alana ilişkin sahip olunan bilgileri kullanabilme becerisine sahiptir. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Alana ilişkin elde edilen bilgileri, ilgili kişilere teorik ve pratik esasları ile aktarabilme yeteneğine sahiptir. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Yetkinlikler |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı gerek bağımsız olarak gerekse de ekip çalışmasıyla gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Alanı ile ilgili vizyon, amaç ve hedef belirler. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi bireysel ya da ekip çalışması ile hazırlayıp ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Alana özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Alanındaki ulusal ve/veya uluslararası toplantılarda sözlü ve yazılı özgün sunumlar yapar. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Alanla ilgili her türlü proje veya hedefi planlar ve yönetir. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Alanla ilgili uzmanlığı, ilgili kurumlarla işbirliği içinde değerlendirir. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Öğrenme Yetkinliği |
Alanla ilgili elde edilen bilgileri neden-sonuç ve eleştiri süzgecinden geçirir ve değerlendirir. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Alanla ilgili bilgi ve uygulama eksikliklerini tespit eder. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Alanla ilgili ilgi ve isteği sürekli canlı tutabilecek seviyededir. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Alanla ilgili bilgileri, alan araştırmaları yaparak geliştirir. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası yayınları takip eder. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri, yazılı ve sözlü olarak aktarır. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Alanla ilgili çözüm önerilerini bilimsel verilerle desteklemek suretiyle yetkin olanlarla paylaşır. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Alanla ilgili bilgi ve uygulamaları, sosyal sorumluluk yaklaşımı çerçevesinde proje ve etkinliklere dönüştürür. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
İş yaşamına dahil olduğunda kuramsal altyapı ve kavramsal zenginliğinin yarattığı farklılığı bireysel kariyerine yansıtır. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Alana Özgü Yetkinlik |
Alanla ilgili bilgi ve birikimlerin oluşturulması (toplama, yorumlama ve sonuçların duyurulması) sürecinde toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Alanla ilgili konularda yeni ve bilimsel araştırmalar yapar ve sorunlar için çözüm önerileri geliştirir. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Değişime ve yeniliğe karşı açık tutuma sahiptir. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne gerek ulusal gerekse de uluslararası düzeyde katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|