| PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 | |||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bilgi | Kuramsal / Olgusal | Alanla ilgili temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. | ||||||||||
| Sosyal ve Davranış Bilimlerinde temel kavramları kavrayabilme, kavramlar arası ilişkilere hakimdir. | ||||||||||||
| İnsanlar ve toplumlararası ilişkilerin işleyiş kurallarına dair temel bilgilere sahiptir. | ||||||||||||
| Toplumlarının yaşadığı dönüşümlerin nedenleri ve sonuçları hakkında temel bilgilere sahiptir. | ||||||||||||
| Sosyal Araştırma ve Planlama bilgisine sahiptir | ||||||||||||
| İleri düzeyde veri işleyerek bilgi elde edebilmek için gerekli bilgilere kuramsal ve uygulama düzeyinde sahiptir. | ||||||||||||
| Beceriler | Bilişsel / Uygulamalı | Alanla ilgili kuramsal bilgileri analiz etme ve uygulamadaki yansımalarını değerlendirme becerisine sahiptir. | ||||||||||
| Yazılı ve görsel kayıtları kullanarak sosyal ve davranış bilimleri alanında özgün bilgi kaynaklarına ulaşır. | ||||||||||||
| Alana ilişkin bilgileri teknik olanaklarla işleyerek bilgi elde eder ve bu bilgileri alanın gerektirdiği teknik donanımla (bilgisayar ortamında vb.) rapor haline getirip sunma becerisine sahiptir. | ||||||||||||
| Karar alma, kararı uygulama ve davranış haline getirmede alana ilişkin sahip olunan bilgileri kullanabilme becerisine sahiptir. | ||||||||||||
| Alanı ile ilgili alt dallar ve diğer sosyal bilimler alanları ile ilişki kurarak disiplinlerarası yorum üretir ve analiz yapma becerilerine sahiptir ve bu becerilerini geliştirir. | ||||||||||||
| Yetkinlikler | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Üstlendiği görev ve sorumlulukları yerine getirme bilincine sahiptir. | ||||||||||
| Alanla ilgili bir meseleyi gerek ekip olarak gerekse de kendi başına bağımsız bir şekilde çözer. | ||||||||||||
| Alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır. | ||||||||||||
| Alanı ve ilgili alt dallarda yapılacak çok üyeli grup araştırmalarının süreçlerini ve zamanlamasını planlar, planlanmış görevleri istenildiği ölçüde ve zamanında yerine getirir. | ||||||||||||
| Toplumsal hayatın gerekleri doğrultusunda davranır, tutum ve tavırlarıyla topluma örnek olur. | ||||||||||||
| Öğrenme Yetkinliği | Alanla ilgili elde edilen bilgileri neden ? sonuç ve eleştiri süzgecinden geçirir ve değerlendirir. | |||||||||||
| Neyi nasıl öğreneceğini bilir. | ||||||||||||
| Alanla ilgili bilgi ve uygulama eksikliklerini tespit eder. | ||||||||||||
| Alanla ilgili ilgi ve isteği sürekli canlı tutabilecek seviyede olduğunu gösterir. | ||||||||||||
| Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir. | ||||||||||||
| Bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir. | ||||||||||||
| Yaşamboyu öğrenme ve sorgulama bilinci kazanmıştır. | ||||||||||||
| İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri, yazılı ve sözlü olarak aktarır. | |||||||||||
| Öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirir ve uygulama yetkinliğine sahiptir. | ||||||||||||
| İş yaşamına dahil olduğunda kuramsal altyapı ve kavramsal zenginliğinin yarattığı farklılığı bireysel kariyerine yansıtır. | ||||||||||||
| Uzmanlık bilgisini, toplumsal sorumluluk bilinciyle kullanır. | ||||||||||||
| Alanla ilgili bilgi ve uygulamaları, sosyal sorumluluk yaklaşımı çerçevesinde proje ve etkinliklere dönüştürür. | ||||||||||||
| Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | ||||||||||||
| Alanının gerektirdiği ölçüde Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||||||||
| Alana Özgü Yetkinlik | Alanla ilgili bilgi ve birikimlerin oluşturulması (toplama, yorumlama ve sonuçların duyurulması) sürecinde toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder. | |||||||||||
| Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | ||||||||||||
| Değişime ve yeniliğe karşı açık tutuma sahiptir. | ||||||||||||
| Sosyal ve davranışsal olgulara dair görüşlerini alanın sağladığı yöntem ve bilgi kümesini kullanarak geliştirme ve olayları yorumlamada yetkinlik sahibidir. | ||||||||||||